El Valle de Anton - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu El Valle de Anton - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

El Valle de Anton

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

10 April 2010 | Panama, Panama-stad

We hebben inmiddels Boquete alweer een aantal dagen geleden verlaten. Op de laatste dag daar hebben we nog een scooter gehuurd, waar we heerlijk mee door de bergen gecrosst hebben. Het was een 115 cc motor, dus krachtig genoeg met zijn tweëen de berg op. Alhoewel we omlaag alleen maar op de rem moesten hangen. Prachtig landschap trouwens daar.
En speciaal voor de collega's van Irma hebben we heel erg ons best gedaan om een zo mooi mogelijke foto te maken van Irma op de scooter't', dus eigenlijk mijn verzoek aan jullie...heb het niet meer over die andere foto, want Irma heeft er gewoon een trauma van.

Afgelopen dinsdag zijn we in El Valle de Anton aangekomen. Voorheen een vulkaan, maar door een krachtige uitbarsting is de top eraf geknald, waardoor een 5 km brede krater is onstaan, omringd door bergen (de kraterrand), waarin ze het dorpje hebben gebouwd.
Het is hier een klein paradijsje, heel rustig en de hele dag hoor je hier alleen maar vogels fluiten, vlinders vliegen en water kabbelen.
We hebben toch weer een poging ondernomen om een van de bergtoppen te beklimmen, nl La India Dormida. We kwamen een jochie tegen, die wel met ons mee naar boven wilde gaan, zodat we niet konden verdwalen. Met een temp van 35 graden in de schaduw (dus misschien wel een 45 in de zon) zijn we naar boven geklommen, denkend bij onszelf, waarom doen we dit eigenlijk. Irma zag eruit alsof ze net uit de douche kwam en haar bilspleet fungeerde als afvoerkanaal van het zweet dat van haar rug af kwam. Maar eenmaal boven was het de moeite waard. Het is achteraf maar goed geweest dat we ons gidsje bij ons hadden, want we kwamen nog verschillende slangen tegen onderweg.
Verder zijn we hier nog naar watervallen geweest, weer naar termale baden en hebben veel rondgelopen.

Gisteren zijn we weer veilig aangekomen in Panamastad. Echter onze poging om met de bus naar het hostel te gaan in plaat van een taxi is mislukt, dus na 2 uur bus in, bus uit, stonden we weer op de plek waar we gestart waren aan de rand van Panamastad. Vervolgens hebben we toch maar een taxi genomen.

De komende 3 nachten gaan we naar de San Blas eilanden, waar de Kuna's (Indianen) wonen. Er is daar helemaal niets, geen internet, telefoon en amper elektriciteit.
Dus we zijn benieuwd....

Chao!!!!

• 10 April 2010 - 20:16

Petra:

Nou, ik ben gelijk begonnen met zoeken en ik weet het al hoor!!!
    De slapende indiaan(se).
    Valt mee he dat ik het weet!!

Deze foto op de scooter(t) vind ik ook erg leuk hoor. Veel leuker als die andere.

Geen last meer van andere insecten die jullie helemaal doen opzwellen???

Papa en mama zijn nu bij ons en we hebben net gegourmet. Was heel lekker en gezellig. Hele dikke kus van ons en pas maar op voor de speren van die indianen.
    Moeten jullie dan ook op jacht om dieren te vangen? Zie het al voor me.....

• 11 April 2010 - 09:39

Monique :

Groetjes uit Bakel, veel plezier nog en dan .... een flesje wijn. Houdoe

• 11 April 2010 - 18:25

Cor En Joke:

Ha willempies, hier hoef ik niets meer aan toe te voegen.Wat is het toch snel gegaan,hè meiden? 4 weken , het lijkt een lange tijd, maar nu is toch de laatste week al aangebroken.(snik, snik)Geniet nog maar heel goed deze week.

• 11 April 2010 - 20:24

Mees:

Ola chica's! Wat een grappig avontuur toch weer! En naast de minder charmante foto's, moet ik zeggen dat Irma er op 1 toch ook wel zeer aantrekkelijk op staat! Of is het toch de achtergrond???? Jullie hebben helaas nog maar een paar dagen voor de boeg. Al met al klinkt het echt als een droomreis! En ook de foto's bevestigen dat! Geniet nog lekker van die laatste dagen! En laat je niets wijs maken door die indianen! Tot snel! Ik verheug me op een LEKKER bakje koffie!

Goede reis!!!

Kus, Mees

Ps: vanmorgen om 5.53 uur ben ik trouwens tante geworden! Van een MEISJE, ze heet Iris!

• 12 April 2010 - 20:22

Cor:

Hoi meiden,en sorry irma het was niet de bedoeling je een trauma te bezorgen, en hoe was het bij de indianen.

• 14 April 2010 - 17:23

Carin:

Hallo Irma en Dandy
    Zo nu jullie bijna terug zijn toch nog even een berichtje van mij.
    Weer een mooie en leuke en bijzondere vakantie.
    Heb met plezier de verslagen gelezen en de foto's bekeken.
    Ben toch wel heel erg benieuwd naar het laatste deel.
    Nog heel veel plezier de laatste dagen en geniet er van.
    Liefs Carin.

• 14 April 2010 - 18:49

Cor En Joke:

hoi meiden,

nou bij deze dan nog een keer een hele goede reis, het zal wel weer een lange zit worden, maar na al dat lopen is het nu misschien toch wel fijn om wat uit te
    rusten[not].we horen wel als jullie thuis zijn.