Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Boquete

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

05 April 2010 | Panama, Boquete

Hier weer een nieuw berichtje uit het prachtige Panama!

't Is achteraf maar goed dat we Bocas hebben verlaten, want Irma was de halve dag bezig het wel en wee van de mensen in de straat in de gaten te houden. Ze wist precies wie waar woonde, wat ze deden, hoe laat de kinderen naar bed gingen, etc. (ik, Irma, noem dit liever interesse tonen in de mensen...)

We hebben er ondertussen al weer 3 dagen opzitten in Boquete, onze huid is aan het herstellen van alle insectenbeten en Semana Santa is weer voorbij, dus de rust is weer teruggekeerd. 't Is hier afgelopen weekend echt druk geweest met mensen uit de grote steden die het lange weekend dat ze vrij hadden, in de bergen doorbrachten. En als gevolg van Semana Santa zijn we alcohol vrij geweest, want met dit heilige feest is alcohol verboden.
Boquete ligt op een 1.500 meter en het is hier overdag lekker warm en ´s avonds lekker koel. Overal waar je kijkt zie je bergen. Het is net of we in Oostenrijk zitten, alleen is het hier warmer, groener, exotischer en leuker.
We zitten hier heel dicht bij de vulkaan Baru (3.450 meter) en de bedoeling was eigenlijk om deze te gaan beklimmen, maar nadat we hier op onze eerste dag de Sendero Los Quetzales hebben gelopen (5 uur met een hoogteverschil van 1.000 meter en toch wel een graadje of 30) zijn we erachter gekomen dat we er waarschijnlijk lichamelijk niet toe in staat zijn, aangezien onze benen nu nog steeds helemaal verzuurd zijn.
We hadden de route met een Amerikaans koppel gelopen van 55 en 57 jaar (ze hadden gelukkig een auto bij zich en boden ons een lift terug aan naar Boquete wat weer 8 km scheelde (hadden nl geen taxi terug geregeld..)) en toen zij bijna zo fit als een hoentje het laatste stuk aflegden, moesten wij er bijna op handen en voeten achteraan sukkelen om het nog gered te krijgen....

Gisteren zijn we naar een koffieplantage geweest, waar we de hele productie vanaf het plukken tot aan het malen van de koffiebonen hebben gezien. Ook maar meteen een pak koffie gekocht, dus daar gaan we ons thuis lekker aan tegoed doen. ´s Middags zijn we naar een warmwaterbron geweest, waar we heerlijk gerelaxed hebben in het warme water om vervolgens lekker af te koelen in het (ijs)koude rivierwater.
Het was eigenlijk de bedoeling om vandaag weer verder te gaan, maar het is hier zo mooi en relaxed, dat we besloten hebben nog een dagje langer te blijven. We gaan straks naar een dierenopvang en willen ook nog naar een tuin waar allemaal exotische bloemen te zien zijn.

Hasta luego!!!

• 06 April 2010 - 10:38

Raymond Grondhuis:

Hola mugueres, ketal. Todo bien? Hoi Dandy, ik heb van Anke jullie site doorgekregen en het is leuk om te lezen dat het jullie goed gaat. Heel veel vakantieplezier en groetjes
    Raymond

• 06 April 2010 - 12:41

Petra:

Hoi meiden,

Nou, ik zou echt niet willen zitten waar jullie nou zijn. Is toch totaal niet mooi om te zien die foto's!
    Ben ook helemaal niet jaloers hoor...

Het is ook wel duidelijk om te zien van wie welke benen zijn he!!
    Maar waar zijn nou die grote bulten? Ik dacht eigenlijk dat er gewoon twee grote hompen vlees liepen, maar dat valt dus mee.

Geniet nog maar lekker van jullie vakantie en tot snel weer.

Dikke kus van ons

• 07 April 2010 - 10:45

Ietje:

zucht ..... het ziet er weer geweldig uit!!!

• 07 April 2010 - 10:52

Mandy:

echt wel jaloers!!
    geniet er maar van!

• 07 April 2010 - 12:42

Mees:

Ola chicas! Effe voor de duidelijkheid: IK BEN HEUS NIET JALOERS! En het ziet er ook heus niet prachtig uit daar! Ik heb wel weer moeten lachen om het verslag! O, jullie zijn me toch ook een stel! Hahaha! Ik neem aan dat jullie inmiddels gestopt zijn met roken na de zware wandel beproeving???? Hier alles z'n gangetje! Een vrij nat en winderig Pasen gehad en sinds gister (NA het weekend dus!) is het hier zonnig en een graad of 20... Wat overigens op dit moment ook al weer voorbij is! Geniet er nog van! Kus!

• 07 April 2010 - 19:07

Cor :

Nou, hoe vinden jullie dit? Een reactie van mij i.o.v.Het moest er toch een keer van komen.Ik ben blij dat jullie zo genieten,ik lees jullie verslagen met hèèl hèèl veel plezier,en de foto`s zijn ook erg mooi, vooral die knokkeltenen.

• 08 April 2010 - 08:40

Danielle:

Haha ik herken de tenen van Irma ;-)
    Op de foto ziet het er goed uit zeg!!
    Alleen ik had nog wel een leuke foto van Irma verwacht die we hier weer op de afdeling konden ophangen, Irma op de brommert;-)
    Veel plezier nog!!

• 10 April 2010 - 10:49

Stefanie:

Is wel te zien wie er weer het bruinst is, scheelt maar een beetje!!!! Geniet van jullie laatse week.