Kololi - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Kololi - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Kololi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

23 Maart 2011 | Gambia, Kololi

Hier eindelijk een berichtje van ons.
We beginnen eindelijk een beetje te wennen aan Gambia en de manier waarop hier alles gaat.
Het weer is hier super. Overdag lekker warm en 's avonds koelt het af naar een graad of 22.
Het hotel is super. We zitten tegen een natuurpark aan en er lopen zo'n beetje de hele dag door een 100 apen rond.
Maandag zijn we naar Serrekunda geweest, waar we in een compound bij familie van een jongen van het hotel mee hebben gegeten. Toen we daar al aankwamen renden alle kinderen al naar de auto en begonnen allemaal 'toubab, toubab (witte man)' te roepen. Toen we even later dachten aardig te zijn en wat snoepjes voor de kindjes te kopen, liep het bij het uitdelen niet helemaal soepel. De kinderen werden gek, begonnen te duwen, slaan, gillen en huilen. Volgende keer maar anders aanpakken.
Vandaag zijn we naar Makasutu geweest waar we een bushwandeling hebben gemaakt en in een houten kano hebben gevaren. De hele plek daar zat vol bavianen (grote beesten met enorme grote rode konten). We zijn daar ook naar een medicijnman geweest en Irma heeft haar handpalm laten lezen. Het resultaat van de lezing is dat Irma tijdens een wandeling 5 bananen moet kopen. Hiervan moet ze er 4 weggeven en de laatste moet ze zelf opeten voor de wandeling voorbij is. Dit om ervoor te zorgen dat haar kwade geesten verdreven worden......
We gaan dus zo bananen scoren, dus tot de volgende keer!

• 23 Maart 2011 - 21:25

Cor En Joke:

Eindelijk zeg,we werden al helemaal ongerust. Maar van die apen klopt natuurlijk niet helemaal, want dat zijn er natuurlijk 102. grapje.Als ik jullie was zou ik niet meer aardig voor die kinderen zijn, maar die snoepjes zelf opeten. En tsja die bananen, Ir zou je er niet zelf 4 opeten,want ik denk dat je het met die ene banaan niet redt, met al die kwade geesten.gr. en kus

• 24 Maart 2011 - 21:50

Petra En De Rest:

Ben blij dat jullie een beetje kunnen wennen. Wat het weer betreft; bij ons koelt het 's nachts af naar een graadje of -1. Mogen dus niet klagen he... Hahaha, zie jullie al helemaal zitten bij die medicijnman. Konden jullie je lach wel inhouden......?
    Hele dikke kus van ons

• 26 Maart 2011 - 10:10

Mees:

Hey chicas! Fijn om eindelijk wat te lezen! Het klinkt goed daar! Irma, misschien is een paar trossen bananen een beter idee???? En dan zou ik er 1 weggeven en de rest opeten! Voor de kindjes zou ik schriftjes en potloden ofzo kopen! Dat vinden ze denk ik ook leuk! En daar zullen ze niet echt een tandarts hebben.... Wij hebben een heerlijke lente week gehad! Maar in de avonden koelt het nog wel behoorlijk af. Geniet er nog van! kus!

• 28 Maart 2011 - 13:40

Leonard:

Leuk dat jullie in Afrika zijn.
    Ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden. Ben zelf net terug uit Suriname. Ook mooi. Veel plezier daar en inderdaad Irma een banaan is echt te weinig......