Senegal - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Senegal - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Senegal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

30 Maart 2011 | Senegal, Dakar

Zo, we zijn weer terug vanuit onze megatrip naar Senegal.
Moet zeggen, de reis ernaar toe was een ervaring op zich. Vooral met de boot de rivier oversteken. De heenweg gingen we met de ferry (donatie uit NL trouwens) en de terugweg hebben we een kleinere houten boot gepakt waar een man of 50 op past. Alleen al er op komen, was een uitdaging: je moest over de reling van de kade stappen, dan hurken en vervolgens bij iemand op z'n nek gaan zitten om zo naar de boot gebracht te worden. Vervolgens werd er van je verwacht dat je via de voorsteven op de boot klom, maar deze lag ongeveer 1,5 meter boven je hoofd. Je kunt je voorstellen hoe dat ging met Irma d'r soepele lijf.... Ze is er opgekomen, maar wel met de nodige schaafwonden. Dus wij zitten op die boot te wachten (voelde me net zo'n vluchteling) en na een half uur probeerden ze de motor te starten, wat niet lukte, dus moesten we verhuizen naar de boot naast ons. In plaats van dat dat enigszins gecontroleerd gaat, staat iedereen tegelijk op en gaat naar 1 kant, met als gevolg dat die boot bijna omslaat. Na dit overleeft te hebben, moesten we door een wirwar van touwen, door de zwarte dieselwalmen van de ferry heen en toen bleek ineens dat er geen bezine was, dus moesten we nog even tanken op het strand; een 12-jarig jochie moest met een jerrycan naar het strand zwemmen om daar de benzine te tappen. Toen we eindelijk vertrokken, haalden ze het anker op, startten de motor en toen bleek dat het anker achter de touwen van een andere boot bleef haken. Dus datzelfde ventje het water weer in en toen konden we eindelijk naar de overkant!
In Senegal zijn we naar een nationaal park geweest en hebben er giraffen, neushoorns, antilopen, everzwijnen en zebra's gezien. Zittend in een open jeep, vol die zon op je kop, bloedverziekend heet!

Hebben verder lekker nog wat aan het strand gelegen. Heerlijk, zijn er zo relaxed van dat we nergens de puf voor hebben....

We gaan er weer vandoor, gaan op weg naar Tanji, een vissersdorp hier in de buurt.

Groetjes aan iedereen!

• 30 Maart 2011 - 17:52

Cor En Joke:

Hoi meiden,
    Wat een geweldig verhaal, maar wat had ik graag op het strand gestaan om alles van een afstandje te bekijken, ik denk dat ik een deuk had gelegen. Maar 1 ding is zeker, jullie maken weer van alles mee. Geniet ze verder. kus van ons.

• 01 April 2011 - 09:38

Petra En De Rest:

hahaha, echt weer iets voor jullie he om dat mee te maken. Je kunt iig niet zeggen dat de vakanties saai zijn bij jullie. Iets zegt me dat er in dat vissersdorp julie ook nog wel wat te wachten staat.....

Dikke kus van ons

• 02 April 2011 - 06:36

Danielle:

hey meiden, we denken aan jullie..
    hier vandaag 24 graden dus wij gaan even een afrikaanse dag tegemoet..
    tot lezens weer.
    kus

• 04 April 2011 - 11:13

Mees:

Hey chicas! Hahaha! Wat een leuk verhaal weer! Ik had het zeer graag willen zien! Vooral dan dat soepele lijf van Irma... Maar het klinkt weer allemaal prachtig! Geniet er nog even van, tot snel! Kus

• 04 April 2011 - 11:14

Mees:

Ps: ik mis foto's.....

• 04 April 2011 - 18:39

Cor En Joke:

hoi meiden,
    Misschien een beetje voorbarig,maar wij willen jullie alvast een hele goede terugreis wensen.