Aankomst Chiang Rai, Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Aankomst Chiang Rai, Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Aankomst Chiang Rai, Thailand

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

26 November 2012 | Thailand, Chiang Rai

We zijn na 24 uur reizen veilig aangekomen in Chiang Rai. Het begon een beetje moeizaam omdat er weer iemand voor de trein was gesprongen, waardoor er geen intercity's gingen naar Schiphol, maar we waren gelukkig nog net op tijd om in te checken. Stress.

De reis was toch best vermoeiend en bij aankomst in Bangkok dachten we even flink wat Thaise Bahts te pinnen, en toen we even later een flesje water gingen kopen (wat 1/4 kostte van wat we gepind hadden) bleek dat ik 7,5 hele euries had gepind. Nog nooit gebeurd dat ik erlangs heb geteld. Eenmaal in Chiang Rai aangekomen zijn we maar weer gaan pinnen.
Ook in Bangkok lekker de slippertjes aangetrokken ('t is hier toch een graad of 30) en Irma heeft haar eerste blaar alweer te pakken tussen haar tenen, van die paar honderd meter op het vliegveld rondlopen.
Ook busrit regelen van Bangkok airport naar andere vliegveld ging niet geheel vlekkeloos. Irma ging dit nl doen. Dus wanneer Irma vraagt aan de buschauffeur: "How much to the airport? En hij zegt: "boarding passes?" waarop Irma vraagt: " three zero?? Zo ging het "gesprek" nog even door, waarna Irma maar naar mij toe komt gelopen met:"hij begrijpt me niet". Dus ik zeg (ik heb nl wel begrepen wat hij bedoelde): " hij wil de boardingpasses hebben, transfer is gratis.....

Eenmaal in Chiang Rai aangekomen hebben we wel besloten om een extra nachtje te blijven. We waren er lichamelijk nog niet klaar voor om de volgende dag om 6 uur weer te vertrekken. Dus hebben we vandaag lekker aan het zwembad gelegen, zijn de stad even in geweest en hebben een bezoekje gebracht aan de Witte Tempel in een tuktuk.

Dus morgenvroeg gaat het Laos avontuur beginnen.

Groetjes

• 26 November 2012 - 19:14

Cor En Joke:

Hoi meiden,
    Nou, dat was een lekkere start met die springer, maar het is gelukkig goed gekomen, voor jullie dan.
    Beetje dom,he`? Ir om daar pas met slippers te gaan lopen, had dat thuis maar geoefend, want het is altijd hetzelfde.
    Maar verder is de stand gelijk,Dandy met te weing pinnen,en Irma met de buschauffeur.
    Wij hebben er om kunnen lachen, ik hoop jullie ook?
    gr.cor en joke