Koh Samed, Thailand - Reisverslag uit Ban Ko Kaeo Phitsadom, Thailand van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Koh Samed, Thailand - Reisverslag uit Ban Ko Kaeo Phitsadom, Thailand van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Koh Samed, Thailand

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

21 December 2012 | Thailand, Ban Ko Kaeo Phitsadom

We zijn na een vreselijk lange reis aangekomen op Koh Samed!
Om 7 uur vertrokken uit Sihanoukville met de tuktuk. Daarna overgestapt op een kleine bus, toen in een grote bus op naar de grens met Thailand. Te voet door de grensovergang en weer een nieuw visum gekregen voor Thailand. De Thaise immigratiedienst wilde vervolgens al onze bagage controleren. Nou veel succes! Kunnen ze lekker in die rugzak gaan wroeten met al die stinkende vuile was. Na 1 rugzak hield hij het maar voor gezien.....
Na de grensovergang werden we weer op een plek neergezet in de brandende zon, 40 graden, zonder uitleg. Iedereen had bustickets naar verschillende plaatsen in Thailand en er was niemand van de Thaise mensen die kon zeggen wanneer er bussen zouden komen. Na 1,5 uur (en misselijk geworden te zijn van de hitte), kwam er eindelijk iemand met informatie en werden we in minivans geplaatst om door te reizen naar Bang Phe. Tegen die tijd dat we er aankwamen was het al zo laat dat er geen veerboten meer naar het eiland gingen. We konden nog wel met een speedboat naar het eiland, dus dat hebben we toen maar gedaan. Dus met een rotvaart in het pikkedonker op zee naar Koh Samed. Hier nog een taxi, een soort pickup auto, genomen, waar we zelf en al onze tassen in de laadbak gegooid werden om vervolgens eindelijk om 8 uur bij ons hotel aan te komen.

Hier op Koh Samed zitten we in een superdeluxe hotel met zwembad en airco en slapen we in een loft. Heel wat anders dan de nachten ervoor. We hadden de airco op 25 graden gezet en kwamen weer binnen......koud zeg! Dat wordt een zware dobber volgende week in Nederland!

Koh Samed zelf is maar een heel klein eilandje, ongeveer 4 bij 7 km, wat bestaat uit heuvels in het midden en stranden rondom het hele eiland. Weer 2 dagen een motorbike gehuurd, waar we het hele eiland mee rondgecrossed zijn. En dan letterlijk, gecrossed, want er is hier maar ongeveer 1 km verharde weg en de rest is niet eens een weg te noemen. Irma's rug en armspieren zaten helemaal vast na 1 dag rijden.
Maar gelukkig dat het zeewater hier 30 graden is, kan ze de spiertjes weer losbadderen in de zee...

Gisteren zijn we naar een kroegje geweest (de eerste keer pas), Old Amsterdam, wat van een stel Nederlanders is, die hier 2 maanden geleden mee zijn begonnen. Was leuk om al hun verhalen te horen. Zeg maar een soort live " ik vertrek".
Na 2 biertjes vanmorgen een beetje misselijk opgestaan. Ik kan niet veel hebben door de malariapillen die we nog moeten slikken. Irma heeft natuurlijk nergens last....

Verder hebben we hier niet veel gedaan. Het enige wat je kunt doen is naar het strand gaan. Moet zeggen dat 6 dagen strand ook wel genoeg is geweest. Ben de muggen ook al een beetje erg zat. De eerste dag hier (malariavrij gebied) had ik uit protest me voor de eerste keer in 4 weken niet ingesmeerd met Deet. Nou, ik heb het geweten. Na een uur minimaal 20 jeukende muggenbulten erbij.......

Morgenvroeg vertrekken we naar Bangkok om nog lekker uitgebreid te shoppen.

Groetjes van ons!!

• 22 December 2012 - 00:12

Alex:

Hey kleine, gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet ervan en maak er morgen een mooie dag van! Geweldig om jullie verhalen te volgen. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik zal blij zijn als jullie weer terug zijn.... Groetjes Alex en Sabine

• 22 December 2012 - 11:14

Jenny:

Wat een spannende en leuke vakantie hebben jullie. Het is een hele onderneming. Irma, gefeliciteerd met je verjaardag en geniet er nog van de laatste dagen.

• 22 December 2012 - 11:26

Sander:

Spannend om jullie te volgen. Ook al is het niets voor mij en Marleen het is wel allemaal skitterend!
    Irma, liefste collega, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. geniet van de laatste paar dagen.
    Ik heb je gemist, dus zal blij zijn als je donderdag weer terug bent.
    Dandy geef ons Irm maar een dikke knuffel van mij.
    Groetjes Sander en Marleen

• 22 December 2012 - 20:10

Cor En Joke:

Hoi meiden,
    Nou, zo te zien aan deze reacties en op face_book zijn ze je niet vergeten,he Ir?
    Dit zal wel het laatste verslag zijn, nou, we hebben er weer van genoten (behalve van de foto`s),smerig bruin. Ik hoop dat jullie nog lekker geshopt hebben, want de terugreis gaat toch echt beginnen,we hopen dat jullie een hele goede reis zullen hebben en tot dinsdag.

• 23 December 2012 - 01:34

Irma:

Zijn net opgestaan en hebben nog 17 uur over!!! Gisteren niet veel geshopt. Na een massage waren we zo ontspannen (lees moe) dat we alleen nog maar op terras hebben gezeten.