Siem Reap, Cambodja - Reisverslag uit Phumĭ Réach Born (2), Cambodja van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Siem Reap, Cambodja - Reisverslag uit Phumĭ Réach Born (2), Cambodja van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Siem Reap, Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

13 December 2012 | Cambodja, Phumĭ Réach Born (2)

Dit is nu al weer de 4de dag in Siem Reap. Het was wel weer even wennen om in de drukte te zijn van een flink toeristische stad, maar Irma heeft al helemaal haar draai gevonden. Ze is nl aan het shoppen geslagen.( Ja, Joke en Cor, het is duidelijk van wie Irma haar shop genen heeft gekregen.) Nog geen horloges deze keer, maar wel al weer 4 handtassen en een klein paars reiskoffertje en oh, ik denk nog een 20 dingen meer, dus dat wordt lekker verder reizen straks....
En we kwamen hier ook nog precies Irma's nieuwe rugzak tegen voor 25 dollar, die we vorig jaar gekocht hebben in NL voor 279 euro!!!

De afgelopen 3 dagen hebben we de tempels van Angkor bezocht, voornamelijk 's ochtends, zodat we bij terugkomst nog lekker het zwembad in konden duiken en een beetje relaxen.
Dinsdagmorgen zijn we ook naar de zonsopgang gaan kijken, die achter Angkor Wat opkwam. Dat was dus om 4.15 uur op staan!!! Ik denk dat er in totaal wel een kleine duizend mensen op waren komen dagen, dus het was bijna vechten geblazen om een foto te kunnen maken. Maar het was wel heel mooi.

Gisterenavond pas de uitgaansstraat van Siem Reap ontdekt. We kwamen er bij toeval uit en we wisten niet wat ons overkwam. Wij al denken, waar zijn al die toeristen toch 's avonds. Nou, in die straat dus. We hebben er nog een glaasje gedronken, maar na 4 keer Gangnam Style gehoord te hebben in een uur tijd, zijn we om half 11 maar weer naar het hotel gegaan. Is trouwens ook onze bedtijd, ha, ha.

Het is wel best een verschil om in Cambodja te zijn vergeleken met Laos. Er ligt hier weer verschrikkelijk veel vuilnis overal, met als gevolg dat er dus ook weer kakkerlakken zijn. Vindt Irma leuk! Ook is het een ellende om de honden en katten hier te zien. En trouwens sommige mensen ook. Vandaag komen we eerst iemand tegen met 1 been en 1 arm, smerig op straat te liggen, dus maar wat geld gegeven, daarna kwam er een hond voorbij die vel over been was, dus ik naar de supermarkt gerend voor eten terwijl Irma de hond in de gaten hield. Toen ik hem eten gaf, was ie al op de grond gaan liggen en hij kon het eten niet eens meer doorslikken.....Daarna komt er een meisje van een jaar of 6 met een baby naar me toe voor melk. Dus ik al helemaal ontdaan door die hond, melkpoeder gekocht voor het meisje, die ze waarschijnlijk wel weer terug zal verkopen, maar het zal wel. Ik kan er gewoon niet zo goed tegen......het is maar goed dat Irma me regelmatig even laat dimmen.

Morgen vertrekken we naar Sihanoukville aan de kust van Cambodja, waar we een paar dagen op het strand door zullen brengen.

De groeten!

  • 13 December 2012 - 21:12

    Cor En Joke:

    Hoi hoi,
    Geeft niks hoor,ir,koop jij lekker maar tassen,en als je er soms een zat bent,
    weet ik nog wel een adresje. En die horloges ben ik niet bang voor,die komen denk ik nog wel.
    Maar jij mag nog wel een paar honden eten geven, hoor Dandy, ik wil er ook nog wel een sponsoren.
    En van dat meisje vind ik ook wel zielig,hoor,maar ik denk dat er daar wel veel meer van rond zullen lopen.
    Verder is hier alles oke.
    Houdoe

  • 13 December 2012 - 21:40

    De Bossies:

    Hoi meiden,

    Leuk om jullie zo te volgen. Aan jullie verslagen te zien hebben jullie weer veel mooie dingen gezien. Nu nog lekker een paar daagjes chillen op het strand, lekkerrrrr hoor.

    Nog veel plezier,
    Groetjes Rene

  • 15 December 2012 - 14:59

    Stefanie:

    Ik zou er ook niet tegen kunnen, hoor.
    Geniet van een paar relax dagen en ik kijk weer uit naar de leuke verhalen. Zie het soms al helemaal voor me!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dandy en Irma

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1568
Totaal aantal bezoekers 55560

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Nicaragua

24 November 2012 - 24 December 2012

Laos en Cambodja

18 Maart 2011 - 07 April 2011

Gambia en Senegal

19 Maart 2010 - 16 April 2010

Panama

22 Maart 2009 - 17 April 2009

Goodmorning Vietnam!!

26 Januari 2008 - 27 Maart 2008

Costa Rica

Landen bezocht: