Sikanoukville - Reisverslag uit Kaôh Khteăh, Cambodja van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Sikanoukville - Reisverslag uit Kaôh Khteăh, Cambodja van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Sikanoukville

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

17 December 2012 | Cambodja, Kaôh Khteăh

Na in stijl, met een privechauffeur en auto, Siem Reap verlaten te hebben, zijn we na 8 uur rijden in Sihanoukville aangekomen. Zeg maar de Costa del Sol van Cambodja. We hebben wel een strand uitgekozen ongeveer een 8 km uit het centrum. Onze chauffeur had ons afgezet en het eerste wat we gedaan hebben was het eerste het beste barretje ingelopen, tassen neergegooid en naar de zee toe gerend. Helemaal geweldig. Toen bleek ook dat je er kon slapen in rieten hutjes op het strand en ze hadden nog een Chaletje vrij!
Aan ons strand liggen een dertigtal guesthouses met bijbehorende bar en restaurant. En 1 supermarktje. Verder zit hier helemaal niets, dus we brengen onze dag hier door met luieren, lezen en eten op het strand.

Gisteren hebben we een boottocht gedaan naar andere eilanden, eigenlijk ook om even iets anders te doen. Bij vertrek zat voor de afwisseling onze boot weer vol, dus wij konden met zijn tweeen wachten op een andere boot, die na een uur op kwam dagen. Eerst zijn we gaan snorkelen. Irma ligt net goed en wel 2 min in het water, komt ze ineens met een rotgang naar onze boot toegezwommen om weer uit het water te gaan. Dus ik vraag haar wat er is.
Antwoord:"Ik zag een vis! "
Dan zul je denken, dat moet wat geweest zijn. Maar nee hoor, gewoon zo'n schattig geel/zwart gestreept visje van 6 cm!!!
Toen we weer door wilden varen, bleek dat ze de staafpropellor van de motor in het water hadden laten vallen en deze konden ze niet meer terugvinden op de bodem van de zee. Dus na een uur gedobberd te hebben, konden ze een propeller krijgen van een andere boot en daar gingen we weer.
Op naar Bamboo Island om daar een paar uur op het strand te liggen, om vervolgens weer bij ons strand afgezet te worden.
Bij terugkomst heb ik Irma moeten beloven dat we nooit meer een boottocht gaan doen...

Verder gaat alles zijn gangetje. We hebben alleen een huisdier, nl een rat (en trouwens ook een tigtal kakkerlakken). Omdat wij in een rieten hutje slapen, vol met spleten en kieren is het voor de rat heel gemakkelijk om bij ons op bezoek te komen. De eerste nacht hoorden we allemaal geknaag en iets wat op het dak rondliep. Best eng. Dus ik met de zaklamp zoeken en toen zag ik hem in de hoek van het huisje. Big fat rat! Ondanks dat Irma dit wist, viel ze gewoon in slaap, terwijl ik dat beest maar in de gaten zat te houden. Als ik ksst zei dan vertrok ie gelukkig weer (om even later weer met veel geweld terug te keren). Klamboe helemaal onder het matras gestopt om de kakkerlakken uit bed te houden, die over het rieten plafond liepen, wat allemaal geluidjes gaf en nog een hoop muggengezoem om de klamboe heen.
Je kunt begrijpen dat ik geen geweldige nacht heb gehad. Ik heb de zaklamp maar de hele nacht aangehouden. Dan klinkt het tenminste niet zo eng.

Desondanks hebben we het hier dadelijk toch 4 nachten volgehouden. Ik moet zeggen dat het went, alle beesten, de hitte, zand over je hele lijf en in bed. Want overdag is het hier superrelaxed. 's Morgens staan we om 7 uur op en lopen dan 10 meter om vervolgens in de zee te springen. Dan kopje koffie en ontbijt op het strand. Heerlijk toch!

Morgenvroeg vertrekken we naar Thailand om daar 4 nachten op Ko Samet door te brengen, wat nog maar 3 uurtjes rijden van Bangkok af ligt.

Groetjes

  • 18 December 2012 - 20:34

    Cor En Joke:

    Ik heb maar weinig woorden nodig,dit keer.
    Dandy, ik vind je een held, met al die beesten en jou irma vind ik maar een watje.
    Maar ik begrijp nu wel dat je dinsdagavond zat te geeuwen, hoor Dandy

  • 19 December 2012 - 03:00

    Irma:

    Wat zeg jij dat ik een watje ben! Ik ben juist de held, want ik slaap gewoon door...;-)

  • 19 December 2012 - 19:08

    Cor En Joke:

    Jahoor, jij weet gewoon dat je kunt slapen omdat Dandy op wacht zit.

  • 19 December 2012 - 20:50

    Ria Vanhoutte:

    Jullie zijn allebei helden. Ik was al vertrokken na de eerste nacht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dandy en Irma

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 55580

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Nicaragua

24 November 2012 - 24 December 2012

Laos en Cambodja

18 Maart 2011 - 07 April 2011

Gambia en Senegal

19 Maart 2010 - 16 April 2010

Panama

22 Maart 2009 - 17 April 2009

Goodmorning Vietnam!!

26 Januari 2008 - 27 Maart 2008

Costa Rica

Landen bezocht: