Sapa in de bergen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Sapa in de bergen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Sapa in de bergen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

29 Maart 2009 | Vietnam, Hanoi

We zijn ondertussen al 2 dagen in Sapa en je kunt best zeggen dat we al flink besapamieterd zijn... Maar ja, dat hoort erbij op vakantie. We zijn met de nachttrein vanuit Hanoi hier gekomen (Dandy geen oog dicht gedaan, ik heb geslapen als een roosje). Moet er trouwens nog van Dandy bij vertellen dat ik weer een knap staaltje miscommunicatie heb gehad. Dandy: "Toen we nog op Cat Ba Island (Halong Bay) zaten, ging Irma nog een drankje voor mij bestellen. Ze kwam terug op haar stoel zitten (in de veronderstelling dat ze besteld had), toen ineens het 8-koppig tellende personeel opstond en moet grof geweld het terras begon af te ruimen. Irma keek verbaasd naar het personeel en tilde mijn lege glas op. Toen ze eindelijk drinken kwamen brengen, vroeg Irma 'What time do you close?' Serveerster zei vervolgens 'Close..., yes, I close!' Vervolgens liep ze naar binnen, deed de lichten uit en de deur op slot. Even later terug in Hanoi bestelde Irma een kop koffie en een kop thee. Deze kregen we vervolgens dubbel, toen ze even later nog twee thee bestelde, kregen we weer 2 thee en 2 koffie. Conclusie: Irma bestelt hier niets meer en praat niet meer met de mensen."
Nu ben ik (Irma) weer aan de beurt. We zijn nu dus 2 dagen in Sapa en hebben al een hoop gezien. Gisteren hebben we gewoon wat in het plaatsje rondgewandeld en uiteindelijk een paar uur heerlijk in de zon (au, verbrand!) in het park gezeten. Er komen constant mensen van lokale stammen naar je toe met: "Buy from mieieie?!?" Heel irritant (vind ik, Dandy lacht vriendelijk naar ze, maar ik word er gestoord van). Er is wel een heel lief vrouwtje van de H'mong stam bij ons komen zitten en daar is Dandy nu vriendinnetjes mee. Dau heet ze, is 26 jaar, heeft drie kinderen en woont 7 km verderop in de bergen. Ze heeft heel veel verteld over hun manier van leven en was ook heel geïnteresseerd hoe het er bij ons aan toe gaat. Hebben ons uiteindelijk goed vermaakt.
Vandaag zijn we naar Bah Ca geweest. Dat is een plaats 120 km hier vandaan (ruim 3 uur rijden!!) waar elke zondag een markt is. Je ziet er van alles: vlees dat uren in de brandende zon ligt, met de varkenskop er nog naast, (levende) dieren, fruit en heel veel tassen, sjaaltjes enz. Hier komen ook heel veel verschillende stammen met de meest kleurrijke outfits aan. Was heel mooi om te zien. We hebben hier al ons geld op gemaakt, om er vervolgens terug in Sapa achter te komen dat we hier niet kunnen pinnen... Dus ik denk dat ik Dandy straks langs de kant van de weg neer zet om weer alles te verkopen, zodat we straks wat kunnen eten...
Na de markt zijn we naar de Chinese grens gereden. Waarom weet ik eigenlijk niet, want het ziet er precies hetzelfde uit. Maar ja, hebben nu wel foto's van China...
Dit was het weer even. Willen morgen een scootertje huren, om de omgeving te verkennen. Je hebt hier echt prachtige natuur (we zitten middenin de bergen) en het stikt hier van de rijstterrassen.
O ja, we hebben het hier super naar onze zin!! Tot de volgende keer!

• 29 Maart 2009 - 12:45

Hoi meiden,
    Wat een leuke en gezellige verslagen kunnen jullie toch maken,echt genieten.En wat een toeval, gisteravond waren Marcel en Linda hier,zijn de ouders van Linda ook in Vietnam,Leuk he?

• 29 Maart 2009 - 12:50

Cor En Joke:

Even terugkomend op het sluiten van het terras, ik denk dat ze naar netwerk hebben gekeken,;GROTE INVAL OP DE KANTHOEVE;dus die willen niets met jullie te maken hebben.

• 29 Maart 2009 - 12:52

Cor En Joke:

Hallo, hier zijn we weer, heb ik het nu een beetje goedgemaakt?

• 30 Maart 2009 - 06:52

Alex:

Hé kleine,
    Denk dat het niet onverstandig is dat je nog een cususje Engels gaat volgen als je terug bent. Viel me al op dat er hier ook veel bestellingen dubbel de deur uit gaan ;-) Veel plezier!

• 30 Maart 2009 - 11:37

Mees:

Hey vrouwkes! Ik heb weer met een grote glimlach jullie verslag zitten lezen! Erg fijn om te weten dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Maar een cursus Engels voor Irma lijkt me een duidelijke aanrader (lees: noodzakelijk!). En sowieso is het voor iedereen beter (en prettiger!) als Irma niet meer praat! Hahaha! Leuk dat Dandy een vriendinnetje heeft! Is het iets? Kan ze mee naar Eindhoven komen? Zonder kinderen... GRAPJE! Maaruh, ze heeft jullie nog niet beroofd van heel jullie hebbe en houwe???? Deze week ook hier prachtig weer, dus...ik pak weer eens vrij! Kus!

• 30 Maart 2009 - 14:31

Yvonne:

hahahah, kei grappig verhaal weer jullie komen er wel met zijn 2-en. ............enne trouwens Irma pakt hier ook gelijk van iets 2 stuks, dus das heel normaal.

Groetjes Yvonne