Hoi An (dus niet Hanoi) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Hoi An (dus niet Hanoi) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Hoi An (dus niet Hanoi)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

03 April 2009 | Vietnam, Hoi An

Daar zijn we weer.
We zijn na een hobbelige vlucht (door dikke bewolking (een dik uur lang turbulentie)) godzijdank veilig aangekomen in Danang en zijn daarna meteen door gegaan naar Hoi An (ligt in midden Vietnam) en hebben hier de afgelopen 3 dagen doorgebracht.
Toen we aankwamen in Hoi An is Irma eerst toch maar even naar bed gegaan en na 3 pogingen heb ik haar eindelijk uit bed gekregen. Dus ik was ondertussen maar gaan ontbijten, achterop bij een motorrijder gesprongen om de stad en het strand te verkennen. Dus toen ik haar om half 2 eindelijk uit bed had gekregen, moest ze eerst nog ontbijten... Toen een fiets gehuurd (strand was nl. 4 km verderop) en om 14.30 lagen we eindelijk op het strand. En ja hoor, we lagen goed en wel en de hele lucht werd grijs en na een half uur begon het keihard te regenen. We hebben toen tot 6 uur bij een strandtentje moeten schuilen.
De tweede dag (bewolking en regen) zijn we gaan winkelen, manicuren, pedicuren (dus Irma heeft mooi gelakte teennageltjes) en voor de massage ggaan. In Hoi An stikt het echt van de kleermakers.
De laatste dag hebben we weer fietsen gehuurd en zijn we door de rijstvelden en langs rivieren gaan fietsen. Kregen onderweg ook nog een lekke band, maar gelukkig vonden we een fietsenmaker langs de kant van de weg. Hij heeft er wel 45 min over gedaan (hij had voor ons meteen al stoelen bijgezet) en we moesten 35.000 dong betalen (1,40 euro, dus hij heeft zijn dagomzet ook weer binnen...).
's Avonds bij het uit eten, toen we daar als enige nog zaten, zag Irma wat in haar ooghoek, dus wij kijken, en jawel hoor: een rat. Wij heel stoer cool blijven, de benen omhoog, snel doorgegeten en hup, weg waren we....
Hoi An was wel een heel leuk stadje. Heel veel oude gebouwtjes, allemaal in Franse stijl.

Dit was weer even een kort verslagje. We zitten nu in Hue, maar daarover volgende keer meer!

Doei!!!


  • 04 April 2009 - 21:00

    Mees:

    Hallo chicies! Ik heb alweer met plezier jullie verslagen gelezen! Maar heb ook met veel plezier naar de foto's gekeken! Hahahaha! Irma, ik kan niet geloven dat jij toestemming tot publiceren hebt gegeven!?? Maar het ziet er daar allemaal prachtig uit hoor! Het lijkt me echt een hele mooie reis! En minder eng dan ik dacht! Behalve het vliegen dan... Wel jammer dat het weer niet zo mee zit daar! Wij hebben gister een echte zomerse dag gehad! Ik had vrij genomen (ja, alweer!) en heb echt de hele dag in de zon gezeten en bezig geweest, heerlijk! De rest van het weekend valt overigens wel tegen, gewoon weer verwarming aan nu... Vandaag heb ik een bankstel gekocht! En ik zit zoals gewoonlijk vanaf t moment dat ik mijn handtekening zette alweer te twijfelen over de kleur... Misschien ga ik morgen toch nog even terug om de kleur te veranderen... Vrouwtjes, geniet nog lekker en blijf goed voor jezelf en voor elkaar zorgen! Kus!

  • 05 April 2009 - 18:15

    Cor En Joke :

    hoi meissies, nog even , dan zou ik nog jaloers worden,jullie (Dandy) kunnen zo leuk schrijven dat het net is of je er zelf bij bent.Maar niet getreurd,hoor, want wij gaan naar 'GINKELDUIN'dus dan weet je het wel.En ik denk dat wij ook maar een website gaan bijhouden. Doei meiden ,geniet ze verder want het is zo weer voorbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Goodmorning Vietnam!!

Vakantie!!

Recente Reisverslagen:

15 April 2009

Goodbye Saigon

12 April 2009

Stranden van Nha Trang

07 April 2009

Quy Nhon

03 April 2009

Hoi An (dus niet Hanoi)

31 Maart 2009

Terug in Hanoi
Dandy en Irma

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 55779

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Nicaragua

24 November 2012 - 24 December 2012

Laos en Cambodja

18 Maart 2011 - 07 April 2011

Gambia en Senegal

19 Maart 2010 - 16 April 2010

Panama

22 Maart 2009 - 17 April 2009

Goodmorning Vietnam!!

26 Januari 2008 - 27 Maart 2008

Costa Rica

Landen bezocht: