Goodbye Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Goodbye Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Goodbye Saigon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

15 April 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ho Chi Min City wordt hier eigenlijk door iedereen nog Saigon genoemd, zoals het vroeger heette. Na Hanoi (6 miljoen mensen) dachten we bijna dat het niet meer drukker kon, maar hier wonen 10 miljoen mensen en dat is ook wel te merken. Het is hier wel goed opletten voor je spullen, want ze trekken hier de tassen, etc gewoon van je nek af.
We zijn hier maandagmorgen, (na 1,5 uur vertraging gelukkig) om 6 uur 's morgens aangekomen in de stromende regen.
Met al onze rugtassen op de rug en buik hebben we bijna tot onze knieen door het water over de straat gelopen op zoek naar ons hotel.
En volgens mij is dit ook de oorzaak van een nu ontstoken gepedicuurde teennagel (jawel, ik ook, maar dan zonder kleurtje, Irma heeft mooie donkerrode/bruine gelakte nageltjes (echte backpackers zijn wij!!)).
Echter na weer een geweldige nacht in de slaaptrein (deze keer met 2 snurkende Vietnamezen, waarvan er 1 ook nog om 4 uur opstond...) konden we pas om 9 uur in de hotelkamer terecht. Dus toen zijn we maar wat koffie gaan drinken op straat (kan 24/7) en heb ik maar meteen mijn haren laten verven.
Eerst hebben ze mijn haren gewassen, toen geföhnd, daarna geverfd, toen weer 3 keer gewassen, gezichtsreiniging gehad (hoort blijkbaar bij haren verven), weer geföhnd en toen een laatste controle gekregen van de "baas" van de zaak...

Vandaag zijn we teruggekomen van een tweedaagse Mekong-tour. Hebben enorm veel moeten rijden, veel gevaren en veel gezien. Was alleen niet zo indrukwekkend als wat we ervan verwacht hadden.

Morgen is de laatste dag. Hebben besloten er een rustig dagje van te maken, aangezien we het tot half drie 's nachts vol moeten houden, omdat we dan vanaf Bangkok terugvliegen.

Vietnam samengevat: veel, heel veel: mensen, motorbikes (uitlaatgassen!!), rijstvelden, zee, bergen, fruit, knoflook, 'buy from me', herrie, drukte, rotzooi (afval), cement, rivieren, zweten, vis en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Maar we hebben ons hier super goed vermaakt, een heerlijke vakantie gehad. Maar of we echt uitgerust zijn....

Tot in Nederland!!

• 15 April 2009 - 18:37

Cor En Joke:

Hoi meiden,
    Bedankt voor jullie hartstikke leuke verslagen, we hebben ervan genoten en ik denk wij niet alleen, gezien de andere reacties.Verder wensen wij jullie een hele hele goede reis terug.
    Dikke kus en tot gauw.

• 16 April 2009 - 08:27

Ietje:

nou welkom thuis .... ik heb genoten van al jullie verhalen, geniet nog even van het weekend want .... nog maar ff niet aan denken hé

• 16 April 2009 - 14:59

Mees:

Hey laknagel chicies!!! Fijn te horen dat jullie het zo naar de zin hebben gehad! Maar ook wel fijn dat jullie weer bijna thuis zijn! Tot snel! Hele goeie en veilige reis (sterkte Dandy!!!)!!! Kus!

• 17 April 2009 - 01:31

Anke:

Hey hallo,

Dus alles is goed gegaan. Wij hebben nog 3 dagen reizen voor de boeg en dan nog een week aan het strand...
    Wij hebben ook een eigen pagina gemaakt, timenanke.waarbenjij.nu
    Dus als je zin hebt kun je daar ook lezen.
    Ik zie je over 2 en een halve week weer!

Groetes tim en anke