Isla de Ometepe - Reisverslag uit Moyogalpa, Nicaragua van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Isla de Ometepe - Reisverslag uit Moyogalpa, Nicaragua van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Isla de Ometepe

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

13 Februari 2014 | Nicaragua, Moyogalpa

Na nog 2 nachtjes in het "bruisende" San Juan del Sur doorgebracht te hebben (waarbij we weer gewoon vaste prik om half 10 op bed lagen) en nog een tropische regenbui op onze kop gehad te hebben al liggende op het strand (dus ja, ook hier kan het regenen), zijn we eergisteren richting Isla de Ometepe getrokken. Dit is een eiland in het meer van Nicaragua met twee prachtige vulkanen, Concepcion (actief) en Maderas ( inactief). Rond een uurtje of elf waren we bij onze finca (een bananenboerderij, waar 4 huisjes staan voor toeristen en waarbij het zicht in het restaurantje uitkijkt op de Concepcion) en zijn we meteen op de fiets gesprongen om de omgeving te verkennen. Nou, dat hebben we geweten! Aangezien het hier nogal heuvelachtig is en de fietsen geen hulpmotortjes hebben...., was het regelmatig afzien. Daar komt nog bij dat mijn (Irma) fiets maar 2 versnellingen had, dus het was of een enorm lage of een enorm hoge versnelling, geen tussenweg. Maar ja, het was in ieder geval enorm genieten van de prachtige uitzichten en de verschrikkelijk mooie natuur!
De tweede dag hebben we gekayakt op de Istriam. Ernaartoe gaan was al leuk, we konden lopend (1,5 uur) of fietsend, wat zoals ze zeiden 20 min zou zijn. Ja, ja, dat hebben we geweten. Na 500 meter veranderde de klinkerweg in een "weg" bezaaid met uitstekende rotsen en los liggende stenen. Na bijna een uur fietsen kwamen we helemaal kapot bij het startpunt aan van het kayaken. Toen in de kayaks, het open meer op en vervolgens met harde tegenwind een uur moeten peddelen om bij de rivier aan te komen. Vervolgens gelukkig wel 2 uurtjes relaxed op de rivier rondgepeddeld, vol met kaaimannen en schildpadden en vele andere dieren. Toen ze voor de terugweg ons de keuze gaven tussen over het meer terugpeddelen of voor wat dollars (natuurlijk) met de boot terug gebracht te worden, hebben we toch voor het laatste gekozen. We hadden immers onze barre fietstocht van een uur nog voor de boeg en inmiddels was de temperatuur al weer dramatisch gestegen. Eerst nog 1,5 water ingeslagen en toen gaan met die banaan. Bij terugkomst op onze finca maar meteen onder de douche gesprongen om af te koelen en de rest van de middag al duttend in de hangmat doorgebracht.
Na dit avontuur hadden we wel besloten om vandaag geen vulkaan te beklimmen. Het is gewoon te heet en te zwaar (8 uur). Ik bekijk wel wat plaatjes op internet....
In plaats daarvan hebben we vandaag lekker een scooter gehuurd en over de verharde wegen van het eiland gereden, hier en daar stoppend voor een drankje, lunch en/of een strandje.........al met al een superdag gehad!!!

Morgen trekken we weer verder, naar het noordelijker gelegen Leon.

Adios amigos!

• 14 Februari 2014 - 13:52

Mady:

Lieve meiden, als ik jullie verslagen zo lees zijn jullie erg aan het "genieten". Nog veel plezier en pas goed op elkaar.
    Kus Mady

• 15 Februari 2014 - 20:56

Joke:

Nou meiden, ik heb weer genoten van jullie verslag en belevenissen (maar ook wel een beetje meelij) want het is niet allemaal niks wat jullie meemaken. En de foto's zijn ook erg leuk.
    Hoe is het eten daar? Ik hoor (lees) alleen maar over een drankje hier en daar, maar niks over het eten, dus...... knuffel van ons.