Little Corn Island - Reisverslag uit Isla del Maíz Pequeña, Nicaragua van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Little Corn Island - Reisverslag uit Isla del Maíz Pequeña, Nicaragua van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Little Corn Island

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

26 Februari 2014 | Nicaragua, Isla del Maíz Pequeña

Als eerste al de reis hiernaartoe. We zijn uiteindelijk dus met een 12 persoons (!!!) Cessna vanuit Managua gevlogen. Al een ervaring op zich. We werden zelfs gewogen. Ik moest eerst wel even een traantje laten, toen ik het vliegtuig in kroop en plaatsnam achter de 2 piloten, maar eenmaal in de lucht was het geweldig. We zijn dwars over Nicaragua gevlogen, over de meren en vulkanen die we beklommen hebben om uiteindelijk bij de Caribische kust uit te komen, waar we nog 70 km over zee zijn gevlogen om uiteindelijk te landen op Big Corn Island. Daar vervolgens in een overvolle lancha (heeft iets weg van een vluchtelingenboot) gestapt om vervolgens 12 km over een flink golvende zee te racen. Met plastic over ons heen om nog enigszins te voorkomen dat we er zeiknat uitkwamen. Gelukkig voor Irma kwamen we er na een dik half uur al aan....... (zonder ziek te worden!)

En tja, wat moet ik schrijven. We zijn weer in een paradijs beland. Een eiland van 1,5 km² omgeven door witte strandjes en vol palmbomen. Waar een geweldige sfeer is en alles rustig aan gaat. Heerlijk eten, veel vis, kreeft, kokosbrood en kokosrijst, waar de zon altijd schijnt en met zeewater van 30 graden en vooral niet te vergeten: met geweldige zonsop- en zonsondergangen.

We zijn hier nu 4 dagen en hebben geslapen in een huisje aan zee en brengen onze dagen door met lekker luieren, lezen, zwemmen en eten. Er zijn hier geen scooters of auto's dus alles gaat te voet, dus ondanks de 1,5 km² lopen we hier best wat af. 's Avonds met een zaklamp, want dan is het hier echt pikdonker.

De dagen zijn voorbij gevlogen helaas. We hebben net onze laatste zonsondergang op het eiland bekeken, was weer geweldig. Samen met een stel dat we in Leon hebben leren kennen. Paar biertjes erbij en genieten maar!!! Daarna nog even de zee in gedoken en naar een prachtige sterrenhemel gekeken! Nu aan de Pina Colada tijdens happy hour in café Tranquillo.
Waarom kunnen we hier niet nog wat langer blijven???

Morgen pakken we om half 2 de boot terug om dan weer terug te keren naar Managua, waar we onze laatste nacht zullen doorbrengen.........

Adios

• 27 Februari 2014 - 13:07

Jacqueline Van Den Dobbelsteen:

Whow wat een mooi eiland, kun je echt zeggen dat je op een bounty eiland bent geweest.
    Goede vlucht naar huis samen.

Groetjes Jacqueline

• 27 Februari 2014 - 19:04

Joke:

Geen woorden voor, geweldig allemaal.
    Héle, héle goede reis terug.