Matagalpa - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Matagalpa - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Matagalpa

Door: Dandy

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

21 Februari 2014 | Nicaragua, Matagalpa

We hebben helaas ons paradijsje verlaten in Leon. Na een laatste duik in het zwembad een taxi geregeld naar Matagalpa (dus ja, we blijven een beetje luie reizigers en het kan ons helemaal niets schelen. Het wordt toch al een dure vakantie....).
We zijn nu nog noordelijker in Nicaragua, in de bergen, waar het een stuk frisser is, nl nog maar 25 graden. Dat wordt de lange broeken weer tevoorschijn halen, want het koelt hier 's nachts flink af tot een graad of 18, brrr! Maar ze hebben hier wel weer warme douches!! Lekker!
De eerste dag hier toch weer even wat geshopt. We kwamen een winkeltje tegen met kleding en we hebben een paar leuke shorts en hemdjes gekocht. Bleek het 2de hands te zijn, dus we hebben onze taxirit al weer gecompenseerd....
Ook heeft Irma inmiddels haar 3de hangmat gekocht, (ja, want deze was nog mooier dan de anderen) dus denk dat we nu voor de rest van ons leven genoeg hangmatten hebben.

Vandaag hebben we een hele leuke tour gedaan. We zijn de bergen ingereden en naar een chocoladefabriek geweest (er wordt hier nl veel cacao verbouwd), daarna naar een koffieboer, met 5 dochters, en zij hebben voor ons een heerlijke lunch (hoeveelheid was gelijk aan avondeten) klaargemaakt. Was echt heel gezellig, vooral toen de boer ook nog zijn gitaar tevoorschijn haalde en erbij begon te zingen. Daarna nog een flinke wandeling gemaakt naar de watervallen en bij terugkomst een heerlijke moccakoffie gedronken.

Morgen pakken we het vliegtuig (voor 40 personen, met propellers), om af te reizen naar de Corn Islands. Morgenochtend vroeg eerst nog de chickenbus in. Een rugzak afgeven bij het hostel waar we onze laatste nacht in Nicaragua zullen doorbrengen en dan op naar een paar daagjes relaxen aan de Caribische kust!

Yeah man!!!

• 21 Februari 2014 - 10:07

Joke:

'T is inderdaad net een paradijsje om te zien, zeg. Wat een enig huisje, en wat is het daar allemaal mooi.
    Ik zou haast jaloers worden(geintje).
    Geniet verder, nu kan het nog.
    Gr. En dikke kus van ons.