La ultima dia (de laatste dag) - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu La ultima dia (de laatste dag) - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

La ultima dia (de laatste dag)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

25 Maart 2008 | Costa Rica, Quepos

Zijn allebei een beetje droevig vandaag wetende dat dit de laatste dag is. Zitten nu op Dandy's school, zodat ze afscheid kan nemen van iedereen. Zijn er gewoon nog niet aan toe om naar huis te gaan. Hebben gisteravond een biertje gedronken bij Dandy's gastfamilie en Mercedes nodigde ons meteen uit om daar vanavond afscheidsmaal te nuttigen. Is eigenlijk wel de perfecte afsluiting van dit avontuur.
We hebben in Quepos eigenlijk niet veel meer gedaan, behalve de hele dag op het strand liggen. Heerlijk!!! Zouden er best aan kunnen wennen... ;-) Mooie zonsondergangen kijken bij Barba Roja en op het strand... 's Middags bij una grande mama lekker zwarte bonen met rijst en kip of vis eten... Later op de dag een soort van slush puppy (kokossmaak) bij altijd dezelfde senor halen... Zucht... Gaan het echt missen.

Om de totale vakantie samen te vatten: Costa Rica is een ander land dan wat we er beiden van voorgesteld hadden. Het is een prachtig land met een ontzettend mooi ruig en bergachtig landschap. Eerlijk gezegd lijken de nationale parken wel erg op elkaar. De mensen zijn ontzettend vriendelijk, maar spreken Dandy sinds ik er ben alleen maar in het Engels aan (ik zie er blijkbaar toch wel erg als een gringa uit...). Het meest indrukwekkende is toch wel Arenal (de vulkaan) geweest. Je komt toch wel erg dichtbij en als je dan die rook uit de top ziet komen, dan geeft dat een behoorlijk machtig gevoel. Tortuguero was ook echt super. Tja, ik kan nu alles wel gaan omschrijven, maar de meesten van jullie zullen we binnenkort (helaas) wel weer spreken, dus dan zullen de verhalen vanzelf wel komen.

We gaan vandaag nog lekker naar het strand om nog ff flink te bakken (in de schaduw, want het is hier in de zon echt niet uit te houden, 't is hier gemiddeld 35° geweest). Moeten echt nog niet aan de kou in Nederland denken, hopelijk nemen we wat van het mooie weer mee. Morgenochtend pakken we de bus van 06.00 uur naar San Jose (ritje van een uurtje of 4) om vervolgens om 14.00 uur te vliegen.

Trouwens nog een heftige gebeurtenis gisteren: bij ons op het strand, vlak voor de ingang van het nationaal park heeft een krokodil een hond opgegeten...

't Is helaas niet meer gelukt om nieuwe foto's te plaatsen, pc's hier werken niet echt mee. Jullie zien ze nog wel een keer.

• 25 Maart 2008 - 19:47

Cor En Joke:

Wat zonde hè,dat het nu toch echt afgelopen is,want we begrijpen echt allemaal wel, dat dit toch wel een heel andere vakantie geweest is.
    Nou meiden, we wensen jullie een hele goede reis terug en heelhuids thuiskomen.

• 25 Maart 2008 - 21:45

Mees:

Tja, het zit er weer op voor jullie! back to reality! En naar de sneeuw, regen, wind en kou! Hele goeie reis! Laterrr!

• 25 Maart 2008 - 21:51

Delaja:

Hoi Irma en Dandy,
    Ik ben blij dat jullie het erg leuk hebben maar ben ook blij dat ik jullie weer snel zal zien. Ik heb jullie best wel gemist.
    Ik ben heel trots op mezelf, want ik mag diplomazwemmen zaterdag. Goed he!!!
    Tot snel en een hele dikke kus van mij

• 26 Maart 2008 - 06:25

Raimond:

Hé Lady's,

Jammer dat het er al weer op zit. Waarschijnlijk is het echter een vakantie waar je heel lang aan terug kan denken en je energie uit kan halen.
    Leuk om te hebben gezien wat jullie allemaal hebben meegemaakt, maar de echte verhalen zijn waarschijnlijk toch nog veel beter.
    Ik hoop jullie snel te spreken....

Groeten El Tigro :-)

• 26 Maart 2008 - 06:37

Raimond:

En eh, goede reis trouwens. Groeten aan de stewardessen....

el tigro

• 28 Maart 2008 - 13:20

Yvonne:

Welcome back see you on monday!!!