Quepos (alweer) - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Quepos (alweer) - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Quepos (alweer)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

22 Maart 2008 | Costa Rica, Quepos

Met pijn in ons hart hebben we Playa Samara verlaten... Nog een leuke gebeurtenis daar trouwens: stierenrijden. Groot feest met veel karaoke, bier, machomannen, bbq, kermisje (dus ik (Irma) heb meteen ballen moeten gooien, maar heb nix gewonnen) en natuurlijk stieren. We hebben er 2 avonden rondgehangen.

Dandy is weer in Quepos (ze had het gevoel dat ze weer thuis kwam...), ik ben eindelijk in Quepos. We zijn hier woensdagmiddag aangekomen en het is best raar dat Dandy hier de weg weet en mensen kent (op elke hoek van de straat komt ze een bekende tegen...) en ik niet (nu inmiddels al wat beter). Het heeft uiteindelijk toch wel een uurtje of 6 geduurd voordat we vanuit Playa Samara in Quepos aangekomen hebben, terwijl het misschien een afstand is van 200 km. We zitten hier in een heel gezellig hostel lekker met een zwembad!!! Zwembad is trouwens ook heel handig voor als er hier geen water is (komt nogal eens voor), dus dan is het een alternatieve douche...
Woensdag zijn we meteen Quepos gaan ontdekken. We zijn richting het huis gelopen waar Dandy de eerste 5 weken heeft gezeten, dus ik heb ook meteen de hele familie gezien. We hebben afgesproken dat we nog een keer een kop koffie komen drinken. Donderdagochtend zijn we naar de school gelopen, was heel grappig om te zien. Van daaruit lekker naar het strand en 's avonds biertjes gedronken op de school met een aantal Zweden, een Amerikaan, een Canadees en een Duitse. Was heel gezellig. Gisteren hadden we afgesproken met Sarafin (chauffeur van de school) om met z'n familie naar een rivier te gaan en daar lekker wat te relaxen. Na de rivier zijn we naar een prive strand doorgereden waar een aantal Tico's een feestje aan het bouwen waren met veel bier en een bbq. We konden meteen aanschuiven. Jammer genoeg begon het later in de middag te regenen, waardoor we genoodzaakt waren terug te gaan. Was een hele leuke dag. Straks gaan we voor de verandering weer na het strand en vanavond weer met het groepje van de school op stap!!!
Luego!!!

• 22 Maart 2008 - 16:43

Monique :

Geniet van de jullie laatste dagen en tot gauw in de Viltstraat !!!
    groeten van de gehele familie

• 22 Maart 2008 - 19:59

Petra:

Nou nog effies maar he. Vind jullie verhalen erg leuk om te lezen.Een beetje klagen als het een beetje regent daar, moet je hier ens zijn: veel regen, hagel, natte sneeuw en heel veel wind.
    Denk dus niet dat een van jullie bruiner is dan ik ben.
    Heel veel plezier nog die laatste paar daagjes en tot bijna.

Dikke kus

• 23 Maart 2008 - 00:01

Mees:

Nou, het klinkt nog steeds erg gezellig, warm en mooi allemaal! Geniet er nog maar van die laatste dagen! Hier is het koud en nat! Alvast een hele goeie reis!

• 23 Maart 2008 - 10:19

Cor En Joke:

Hartstikke leuk voor jou hoor, Dandy om daar je vakantie af te sluiten, want je hebt het toch heel erg leuk gehad daar, ondanks dat het in het begin toch heel moeilijk is geweest.Mààààr wat natuurlijk minder leuk is, dat het na vandaag nog maar drie dagen duurt, en dan is het weer afgelopen met de lol dus geniet nog maar met volle teugen.
    Hasta la vista.

• 24 Maart 2008 - 19:17

Daan En Suus:

Wij gaan even actief onder de zonnebank en dan tot het einde van de week...
    Zullen we eens kijken wie het bruinst is.