Playa Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Playa Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Playa Samara

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

15 Maart 2008 | Costa Rica, Sámara

Eindelijk strand!!!!! We zijn gelukkig weg uit Santa Elena, dat was echt een gat van niks. Rare mensen, zal waarschijnlijk wel door de kou komen.
We zijn met de bus richting Puntarenas vertrokken. Daarna was het de bedoeling dat we met de ferry naar Paquera zouden gaan en vandaar uit met de taxi naar Montezuma. Op zich is dit in grote lijnen ook wel gebeurd, alleen is de ferry een speedboot geworden. En we waren niet met z´n tweëen. In het pension waar we in Santa Elena zaten, zaten ook 2 Australische zussen met hun 5 kinderen van 1,5 tot 11 jaar. Zij wilden dus ook richting Montezuma en uiteindelijk zijn we dus met z´n negenen aan het reizen geslagen. Bus was natuurlijk geen probleem, maar in Puntarenas aangekomen bleek de haven in Paquera kapot te zijn dus er ging geen ferry naartoe. We hebben toen een speedboot geregeld, dus in het pikkedonker wij naar peninsula Nicoya. Daarna met 10 man in een stationcar inclusief bagage! Was best proppen geblazen... Kinderen op schoot, 4 man voorin en de rest achterin en gaan met die banaan! Waren blij dat we er waren. We zijn in totaal iets van 7 uur onderweg geweest en toen we om 22.00 uur in Montezuma moesten we nog slaapplaatsen zien te vinden. We kwamen uiteindelijk bij het strand terecht bij een of andere gestoorde Italiaanse kunstenaarsfamilie. Waren echt zo wazig als de pest! Australische familie was blij dat Dandy er was, want zij spraken geen woord Spaans en die familie sprak geen woord Engels. Onze kamer had als thema grot en toen we de kamer zagen was wel duidelijk waarom. ´t Was een muf hok aangekleed als grot. Een ongelooflijk klote bed (schuimrubberen matrasje). We hebben hier 2 nachten geslapen. Van familie Australie hebben we uiteindelijk nog wel een uitnodiging gekregen om langs te komen Down Under.... ;-)
Vandaag zijn we aangekomen in Playa Samara. Ligt ongeveer een 50 km hoger dan Montezuma, maar toch hebben we een kleine 200 km ervoor moeten rijden.
Vanmiddag lekker aan het strand gelegen. Het is hier bloedverziekend heet en ontzettend mooi en heerlijk rustig. Leuk dorp en het nachtleven (voor ons tot uiterlijk 10 uur) gaan we zo ontdekken.

• 15 Maart 2008 - 19:32

Cor En Joke:

Wat een heerlijke relaxte vakantie hebben jullie toch,hè?
    Stoer van jou hoor,Dandy om ook het woord te voeren voor de Austr.
    Leuke foto's en geniet nog maar lekker, want het is nu zo om!

• 16 Maart 2008 - 18:07

D&S :

Jullie krijgen veel groeten van ons mam.

• 17 Maart 2008 - 07:37

Gerard (RWE):

Leuke vakantie!, je beleefd tenminste wat.

Geniet nog maar even

• 20 Maart 2008 - 23:32

Pia:

geweldig wat een sfeer die foto's uitademen! wat zullen jullie genieten!!
    en terecht, nog heel veel fijne uren samen ginder. Enne, wel weer veilig terug, ok?