't Is koud hier!!!!! - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu 't Is koud hier!!!!! - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

't Is koud hier!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

11 Maart 2008 | Costa Rica, Santa Elena

We zitten nu in Santa Elena en 't is hier koud 's avonds!!! Echt niet normaal. Moeten echt een lange broek aan met een dik vest. Echt nix aan! Gelukkig maakt de temperatuur overdag een hoop goed... ;-)
Om nog even te reageren op Dandy's eerdere bericht dat ik om een uur of 8 al lag te slapen; 't is nu 15.00 uur en Dandy moest ff leggen.... We hebben vandaag ook al zoveel gedaan... (not). Vanochtend zijn we naar het nationaal park van Monte Verde geweest en dit park zou bekend staan om met name alle verschillende vogels die er te zien zijn. Denk dat ik er welgeteld drie heb gezien... Wel genoeg gehoord, maar om de een of andere reden laten die beesten zich amper zien. Plaats dat ze nou gewoon ff op het pad gaan staan, zodat je een mooi plaatje kunt knippen, maar nee hoor, dat doen ze dus niet. Denk trouwens ook wel dat het vogelspotten niet echt ons ding is.
Gisteren hebben we trouwens iets echt heel gaafs gedaan. We zijn gaan canopying. Dat is gezekerd aan een stalen kabel van boomtop naar boomtop roetsen (is dat eigenlijk een NL woord? Weet anders niet hoe ik het moet omschrijven.) We hebben in totaal 14 kabels gehad en de langste was 750 m. Er zat ook nog een verticale afdaling bij (gelukkig was er een gids die voor je afremde) en wat ik het meest stoere vond, was de Tarzan swing! Je staat dan op een platform (natuurlijk gezekerd aan een touw), je krijgt een duwtje en dan ga je. Eerst een stukje vrije val en dan zwaaien maar!!! Echt super gaaf! Dandy durfde niet (chicken)... Die deed het al in haar broek toen we aan de kabels hingen...
Denk dat we hier nog een dagje zullen blijven. Zullen hierna richting Nicoya gaan: eindelijk strand!!! Ff lekker relaxen en weer een beetje bijkleuren. Denk trouwens wel dat mijn armen inmiddels bruiner zijn... ;-)
Hasta luego!!!!!

  • 11 Maart 2008 - 21:30

    Daan En Suus:

    roetsen is een dusdanig nederlands woord, dat wij begrijpen wat je bedoeld.


  • 12 Maart 2008 - 03:05

    Dandy:

    Moet er wel even bij zeggen, dat het niet alleen van boomtop naar boomtop was, maar ook van berg naar berg, waarbij we 150 m boven de grond zweefden. Heb zoveel adrenaline in m'n lijf gehad, dat m'n lichaam van top tot teen verzuurd is.... En m'n elleboog is overbelast, heb twee nagels gescheurd en m'n kont doet nog steeds pijn van het paardrijden! En er zat gisteren een rat in onze kamer... Die moest ik dus uit de kamer zien te krijgen met een bezem, terwijl Irma op bed zat te gillen. Gelukkig kregen we dankzij al haar gegil hulp van een Canadese jongen die de bezem overnam en de rat naar buiten joeg.

  • 13 Maart 2008 - 14:36

    Cor En Joke:

    Had gewoon tegen die vogels gezegd,ga is ff op het pad zitten,dan kunnen wij een foto maken.Roetsen had je misschien ook slingeren kunnen noemen, meer jouw stijl toch Irma?Met jou heb ik te doen hoor,Dandy. Pijnlijke eleboog+kont en dan ook nog een rat wegjagen,ik vind het hartstikke zielig,maar als je je broek vol angst had laten zitten,was tie misschien zo weg geweest.

  • 13 Maart 2008 - 17:46

    Mees:

    ME TARZAN, YOU JANE!!!!

  • 13 Maart 2008 - 21:01

    Yvonne Handicare:

    Hahahah ik doe t echt in mijn broek van het lachu. Ik zie het helemaal voor me hoe jullie aan t trubbelen zijn aan die kabels. Van de ene kant super gaaf maar ook weer doodeng. Veel plezier weer en ik lees graag weer het vervolg van jullie avontuur in Costa Rica!!
    Luego!!!

  • 14 Maart 2008 - 21:52

    Mees:

    uh, roetsen is een soort van Brabants (Bakels?!) woord....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Santa Elena

Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2008

La ultima dia (de laatste dag)

22 Maart 2008

Quepos (alweer)

15 Maart 2008

Playa Samara

11 Maart 2008

't Is koud hier!!!!!

10 Maart 2008

Arenal
Dandy en Irma

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 55754

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Nicaragua

24 November 2012 - 24 December 2012

Laos en Cambodja

18 Maart 2011 - 07 April 2011

Gambia en Senegal

19 Maart 2010 - 16 April 2010

Panama

22 Maart 2009 - 17 April 2009

Goodmorning Vietnam!!

26 Januari 2008 - 27 Maart 2008

Costa Rica

Landen bezocht: