Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Arenal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

10 Maart 2008 | Costa Rica, Fortuna

T´is nu 20.30 uur en Irma ligt al lekker te slapen. We zaten net in een restaurantje en ze kon het niet meer houden van de slaap. Ze stelde nog voor dat ik mijn drinken (en eten) nog best op mijn gemak op kon eten, dan ging zij alvast terug naar het hotel. Dus ik heb mijn sangria maar achterover gegooid en ben meegelopen. Irma´s laatste woorden net waren: Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst lichamelijk zo moe ben geweest.
Nu vragen jullie je waarschijnlijk af wat we allemaal gedaan hebben de laatste 2 dagen.
Nou, zaterdag zijn we in La Fortuna aangekomen na 3,5 uur in de bus zitten. We kregen niet meteen een hotel gevonden, maar op gegeven moment konden we wel ergens een suite krijgen, alleen wel een superieure, deluxe, bla, bla (we hebben nog net geen bubbelbad),maar wel een bewaker voor de deur. 75 dollar per nacht, is eigenlijk belachelijk veel voor hier, maar we waren allebei te lam om verder te zoeken.
´s Middags zijn we naar de vulkaan Arenal gaan kijken, hebben daar rondgewandeld op paden waar borden bij stonden: niet betreden, gevaarlijk gebied! Dus ik voelde me niet echt veilig. Toen werd er ook nog bij gezegd dat het op dit moment wachten is op de volgende grote uitbarsting (elke 8 jaar)Maar kleine uitbarstingen zijn er dagelijks en wij zijn na zonsondergang dan ook naar een plek gereden waar deze uitbarstingen in het donker te zien zijn.
Daarna zijn we naar natuurlijke warmwaterbronnen geweest, waar we lekker in baden van een 30-35 graden gelegen hebben.
Vanmorgen zijn we paard gaan rijden, door de bergen, naar een waterval. Super leuk, maar voor mij niet voor herhaling vatbaar. Ik kan op dit moment niet meer normaal zitten. Ik heb de hele rit met mijn botten op het zadel gekletst. Alles voelt gekneusd aan. En ik heb ´ons ziektewetje´(want Irma heeft inmiddels ook al weer een verkoudheidje) ook een kuitenmassage moeten geven. Maar dat is denk ik voornamelijk door de trappen die we hebben moeten lopen naar de waterval.
Vanmiddag hebben we nog lekker aan het zwembad gelegen. Dus eigenlijk valt het best mee.
Morgen gaan we weer verder naar Monte Verde.

  • 10 Maart 2008 - 12:25

    Sanne Tersteeg:

    Hey Irma en Dandy!
    Ik zit hier op mijn stage te lezen naar jullie verhalen, gaaf hoor!
    Tis hier maar triest weer, dus ik kan wel wat zomerverhalen gebruiken haha
    Nog heel veel plezier daar!!
    Geniet ervan, maar dat komt wel goed denk ik!
    Groetjes Sanne
    ps. De Punto leeft nog;)

  • 10 Maart 2008 - 15:53

    Yvonne:

    LOL, dat snoepreisje van jullie daar kan geen sportschool tegenop geweldig.

  • 11 Maart 2008 - 11:55

    Heidi:

    Hoi Dandy & Irma,

    Super leuk om de verhalen over jullie avonturen te lezen! Het is daar bij jullie stukken beter als hier.. ( regen, regen en nog eens regen )

    Geniet van het mooie weer en de omgeving!

    Heidi

  • 11 Maart 2008 - 13:21

    Mees:

    Hey dames! Het klinkt heerlijk daar en de foto's zijn prachtig! Ben best jaloers..... Maaruh, het "ziektewetje" moet niet zo zeuren, watje! Hahaha! Leuk om over de hitte en de zon te lezen, hier is het maar triest, winderig en nat!! Nog een leuk weetje voor Irma: Nikki en Nathalie zijn de a.k. week ELKE DAG te gast bij Philips! En raad eens wie voor hun kleedkamer etc. mag zorgen???? IKKE!!!!!! Tja, dat was dan weer mijn "avontuur" voor de aankomende dagen.... Veel plezier nog en geniet er van!!
    Groetjes, Mees

  • 11 Maart 2008 - 14:12

    De Zwangere Muts:

    Hallo meiden,
    hoezo jaloers! echt super gave foto's en mooie verhalen. Ik zou zo met jullie willen ruilen! Geniet er nog van.

    Groetjes,

    Wendy Sanders
    (collega van Irma)

  • 11 Maart 2008 - 20:02

    Monique :

    Wat een mooie foto van dat kikkertje !!! Ik zie die al helemaal uitvergroot bij ons in huis hangen op een canvas-doek.
    Veel leut, hebben ze daar ook asperges ???
    gr. Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Fortuna

Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2008

La ultima dia (de laatste dag)

22 Maart 2008

Quepos (alweer)

15 Maart 2008

Playa Samara

11 Maart 2008

't Is koud hier!!!!!

10 Maart 2008

Arenal
Dandy en Irma

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 55752

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Nicaragua

24 November 2012 - 24 December 2012

Laos en Cambodja

18 Maart 2011 - 07 April 2011

Gambia en Senegal

19 Maart 2010 - 16 April 2010

Panama

22 Maart 2009 - 17 April 2009

Goodmorning Vietnam!!

26 Januari 2008 - 27 Maart 2008

Costa Rica

Landen bezocht: