Hanoi city - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Hanoi city - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Hanoi city

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

24 Maart 2009 | Vietnam, Hanoi

We zijn inmiddels al weer anderhalve dag in Hanoi en zijn helemaal gefrustreerd!
WE HEBBEN NAMELIJK NOG GEEN VIETNAMESE LOEMPIA GEZIEN!!
Dus bij het avondeten bestelde Irma maar saté, maar dat is dus niet de bekende satésaus die wij in Nederland hebben, maar zo ongeveer het pittigste, gekruidste gerecht dat er bestaat (en er zat geen pinda in). Maar ze heeft het overleeft.
Verder moet ik heel eerlijk zeggen dat we niet goed weten wat we hier nu allemaal gegeten hebben en dat is denk ik maar goed ook...
We hebben vandaag de hele dag in Hanoi rondgelopen en we kijken onze ogen uit hoe de mensen hier het voor elkaar krijgen om zo veel spullen mee te nemen op een brommer. Als er al geen 5 mensen opzitten, dan is het wel een halve rijstoogst, een 2 peroons matras (niet dubbelgevouwen), 14 kratten bier van 24 flessen, etc.
De communicatie gaat hier ook goed. Ik moet vertalen wat de mensen zeggen, want Irma begrijpt ze niet, ondanks dat ze Engels kan praten en de mensen hier dat ook doen of eigenlijk proberen.
Verder zijn we ook wel een beetje cultureel bezig geweest. We zijn naar het mausoleum geweest waar Ho Chi Minh "opgebaard" ligt. We moesten netjes in een rij van twee lopen en mocht je ook maar iets uit de rij gaan, dan werd je vriendelijk weer terug in de rij geduwd. In het mausoleum had ik m'n rechterhand in m'n zak, maar die werd er door een soldaat uitgetrokken, omdat beide handen recht langs het lichaam gehouden moesten worden. Hoezo communistisch?
Morgen vertrekken we voor drie dagen naar Halong Bay... Ocean here we come!!!
Dat was het weer effe. Hasta la pasta (weet niet wat dit in het Vietnamees is), tot de volgende keer!

• 24 Maart 2009 - 18:33

P&p Van Der Biesen:

hey hier in bakel hebben ze wel heerlijke loempiatjes:P groetjes peter & paul

• 25 Maart 2009 - 12:29

Mees:

Hey chicies! How are you? I'm oke, but it's raining very hard. Yes, I'm writing englisch so Irma can't understand! Hahaha! Fijn dat het goed gaat en dat jullie toch kunnen genieten van alle gerechten met daarin hond of kat verwerkt... En het is maar goed dat ze jullie daar bij het mausoleum een bietje in het gareel houden, want met jullie kende toch nergens komen! Toch vind ik het nog steeds een beetje eng daar... Ga nu maar lekker genieten aan het strand! Ik ga mn paraplu weer zoeken... Kus!