Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

26 Maart 2009 | Vietnam, Hanoi

We hebben inmiddels ons eerste Vietnamese woord geleerd: Vietnamese loempia is "nem"!!! En na lang zoeken, hebben we ze eindelijk gevonden op dinsdagavond in Hanoi.
Een nieuw probleem echter, is dat hier alleen met stokjes wordt gegeten en de loempia's zo dik en zwaar zijn, dat ze meestal al tussen onze stokjes weggeglipt zijn nog voordat we er een hap van hebben kunnen nemen. Maar nu na een paar dagen beginnen we het redelijk onder de knie te krijgen (je wilt na ons eten de tafelkleden niet zien...).
We zijn inmiddels al weer 2 dagen in Halong Bay. Bekend van de karstgesteentes die uitsteken in de zee. Afgelopen dag en nacht hebben we op een boot doorgebracht. Was heel bijzonder, alleen is het hier nu begin van de lente, waardoor het vrij bewolkt is met af en toe wat regen (bedankt Mees!). Het uitzicht is daarom wel wat beperkter, maar het ziet er wel allemaal heel mysterieus uit.
Vanmiddag zijn we op Cat Ba eiland aangekomen waar we ook zullen slapen vannacht. Toen we aankwamen, hebben we meteen een wandeltocht gemaakt naar de top van de hoogste berg op het eiland. Irma op haar slippers (schoenen liggen nog in Hanoi) heeft het er gelukkig heelhuids vanaf gebracht.
Vanmiddag zijn we naar Monkey Island geweest. Dit is een eiland vol met agressieve aapjes, die bijtneigingen hebben, dus we zijn lekker op het strand gebleven (alleen was er geen zon...).
Met Irma en haar conversaties met Vietnamese mensen gaat het inmiddels nog niet echt beter. Want wanneer je een tijd uit wilt beelden door op je horloge te tikken, erbij te zeggen "9 o' clock" en vervolgens maar 6 vingers opsteken, dan is dat natuurlijk ook voor niemand te begrijpen.
Morgen varen we weer terug naar Halong Bay en rijden dan weer terug naar Hanoi. Morgenavond pakken we meteen weer de nachttrein naar Sapa (in het noorden van Vietnam), waar we vervolgens nog een paar dagen zullen verblijven.
We hebben het al met al enorm goed naar onze zin. Mensen zijn enorm aardig, mooie natuur, makkelijk om te reizen en ga zo maar door. Hebben wel allebei het gevoel dat we hier al veel langer zijn, weet niet goed hoe dat komt.
Nou, zo weer even genoeg verteld, gaan zo nog een biertje drinken en dan op naar bed.
Later!!!!


  • 26 Maart 2009 - 21:34

    Petra:

    Fijn dat jullie het erg naar jullie zin hebben.
    Ik ben weer blij dat jullie ( vooral Irma dan he!!) niet zo heel erg bruin zullen worden. Dan steek ik niet zo af.
    Ik moest degroeten doen van Jaap en een hele fijne vakantie wensen.
    Geniet er nog maar lekker van. Hele dikke kus van ons

  • 27 Maart 2009 - 14:24

    Yvonne:

    Tjee Dandy,...... en Irma maar zeggen hier op t werk dat jij niet zo'n talenknobbel hebt. Ik denk dat we nu wel beter weten of niet lol! Geniet maar leker van jullie tijd daar en het is superleuk om jullie verhalen te lezen, vooral op vrijdamiddag.

    Groetjes,
    Yvonne

  • 27 Maart 2009 - 14:29

    Danielle:

    Hahaha ik zie het alweer helemaal voor me, jullie daar netjes 2 aan 2 in de rij staan en toch stiekem proberen om een stapje naar rechts te gaan;-)
    Maar ik ben in ieder geval blij dat jullie al Vietnamese loempia's gehad hebben haha. Bij ons in Veldhoven smaken ze ook goed;-)
    Goed om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben, lijkt me toch wel een hele ervaring hoor. Geniet er nog maar goed van en ben alweer benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Kusss Danielle
    p.s. En Irma ik mis je hier wel hoor!!

  • 27 Maart 2009 - 17:34

    Marco:

    hallo dandy & irma,

    hier vanaf monkey island is marco.
    ik was nog vergeten om te vragen om wat verschillende munten mee te brengen, als er kosten aan verbonden zijn hoor ik het.
    ik volg je reis verslag op de voet, heb ik al bij menige gedaan.
    ik wens jullie nog een prettige reis verder.

    vriendelijke groet marco (operations)

  • 27 Maart 2009 - 20:45

    Jolanda Mariman:

    Hoi Irma en Dandy,

    Ik had op Irma's Hyves gezien dat jullie deze reis gaan maken. Lijkt me echt super. Ik wens jullie een hele goede vakantie met veel plezier.

    Groetjes Jolanda (ex collegaatje van Irma)

  • 28 Maart 2009 - 23:00

    Mees:

    Hai chicies! Ik vind jullie verhaaltjes errug grappig!! Hahaha! Vooral Dandy is dus erg grappig bedoel ik... Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Balen van die regenbui af en toe, maar hier valt de regen ook met bakken uit de hemel en is het ook nog eens koud! Dus een regenbui in bikini is nog altijd beter! En Irma, ik kan me voorstellen dat al die chica's niet van je af kunnen blijven! Dat heeft echt niet alleen met je blonde haar te maken... Vooral met hun lengte zitten ze ook zeker op de beste hoogte (net als ik...)! Maaruh, ik ga de klok een uur vooruit zetten en naar bed! Jullie vakantie heeft nu wel lang genoeg geduurt hoor! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Goodmorning Vietnam!!

Vakantie!!

Recente Reisverslagen:

15 April 2009

Goodbye Saigon

12 April 2009

Stranden van Nha Trang

07 April 2009

Quy Nhon

03 April 2009

Hoi An (dus niet Hanoi)

31 Maart 2009

Terug in Hanoi
Dandy en Irma

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 55574

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Nicaragua

24 November 2012 - 24 December 2012

Laos en Cambodja

18 Maart 2011 - 07 April 2011

Gambia en Senegal

19 Maart 2010 - 16 April 2010

Panama

22 Maart 2009 - 17 April 2009

Goodmorning Vietnam!!

26 Januari 2008 - 27 Maart 2008

Costa Rica

Landen bezocht: