Terug in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Terug in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Terug in Hanoi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

31 Maart 2009 | Vietnam, Hanoi

We zijn vanmorgen om half 5 aangekomen met de nachttrein uit Sapa.
Gisteren hadden we een scootertje gehuurd en zijn we in de bergen rond gaan rijden. Irma rijden en ik achterop. En je weet hoe dat gaat met veel vrouwen. Zeg je, "mooi uitzicht daar", kijken ze naar rechts en ook het sturen gaat naar rechts. Dus hup, gelijk van de weg af. Maar we zijn gelukkig niet gevallen.
We zijn langs de hoogste berg van Vietnam gereden en zijn naar een Nationaal park geweest, waar we naar een waterval zijn geklommen.
Het was gisteren ook de hele dag mistig, dus we hebben 's middags niet veel meer gedaan.

Ik heb trouwens een raadseltje.
Hoe krijg je Irma binnen 1 seconde uit bed:
a: Laat de wekker aflopen
b: Zeg lief tegen haar: "Schatje, opstaan.."
c: Ze ziet een kakkerlak van 4 cm aan de binnenkant (!) van de klamboe zitten.

Er zijn helaas geen vreemde miscommunicaties meer geweest sinds Irma geen contacten meer aangaat met de Vietnamezen.
Maar Hanoi blijft een vreemde stad.
Er wonen hier 6 miljoen mensen en er zijn 4 miljoen scooters.
Vuilnisbakken hebben ze hier niet, alles wordt op straat gegooid en 's avonds komen er mensen met handkarren de straten schoonmaken.
Hier is trouwens ook de enige plek op de wereld waar het water duurder is dan het bier (€ 0,25 cent voor een halve liter).
Vanmiddag zaten we op een terrasje (of eigenlijk op plastic kinderstoeltjes op straat) en toen stond er een 2-persoons bank op het kruispunt. Niemand die er naar omkeek. Toen kwam er een scootertje, hup, de bank achterop en rijden maar in het verkeer. Het blijft je gewoon verbazen. Ook de "slagers" zitten hier gewoon op straat. Plastic zakje op de stoep en hakken maar.

Morgen vliegen we naar Danang. 1 uur vliegen is toch wat beter dan 17 uur met de trein...
Dus morgen "leggen" we lekker op het strand. Even bijslapen.....want ook morgen staat om 6 uur de taxi al weer voor de deur.

De groeten!!!!

• 31 Maart 2009 - 17:41

Cor En Joke:

Hoi meiden,
    Het antwoord is duidelijk c, want ik heb haar hier horen gillen.En wat een mooi excuus om bier te drinken.Groetjes en geniet ze verder.

• 31 Maart 2009 - 20:36

Maarten:

Hé Dames,

Hartstikke leuke verslagen!
    Volgens mij gaat dat wel lukken met jullie daar! Have fun!!!

• 02 April 2009 - 13:09

Daan Van Der Aa:

Via Hyves gevonden dat jullie jullie reis verslagen bij houden op waarbenjij.nu. Leuk de verhalen te lezen, zeker omdat ik zelf ook nog graag een keer naar Vietnam wil gaan. Als jullie terug komen wil ik alles van jullie avontuur in Vietnam weten. Pas op de Kakkerlakken en een fijne reis nog verder.
    Oh ja , laat Pia even weten wat een biertje daar kost, ha ha.

Gr Daan.

• 03 April 2009 - 07:15

Dandy En Irma :

ha meiden,
    tot dusver staan de fotos erop, hahahaha allemaal onder dit bericht.. maar misschien kunnen jullie nog even selecteren en ze op de juiste plaats zetten..

• 03 April 2009 - 07:21

Dandy En Irma :

toch gelukt om te ordenen..x

• 03 April 2009 - 17:05

Marco:

irma & dandy,

ik heb de link van jullie reisverslagen op handicare-hyves gezet, en sinds deze week is er een groot publicatiebord opgehangen in de kantine, en je raad het al ook daar heb ik de link opgehangen.
    geweldige foto's en trouwens, hier is het 20 graden celsius.

groetjes marco (operations)

• 03 April 2009 - 19:57

Remko (HC):

Hoi Irma en Dandy,
    Leuk om op de hoogte te blijven van jullie capriolen. Ik begreep dat jullie zo'n beetje op de bonnefooi rondreizen? Lijkt mij een hele uitdaging en geregel of valt dat wel. In ieder geval nog veel plezier en misschien dat Irma gebarentaal moet leren want vreemde talen spreken gaat haar blijkbaar niet zo goed af.