Luang Nam Tha, Laos - Reisverslag uit Ban Thôngchai-Tai, Laos van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Luang Nam Tha, Laos - Reisverslag uit Ban Thôngchai-Tai, Laos van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Luang Nam Tha, Laos

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

28 November 2012 | Laos, Ban Thôngchai-Tai

Yes, we zitten in Laos. Gisteren na 2,5 uur bussen naar Chiang Kong (waarna onze nieren zo ongeveer onder in onze buikholte lagen), voor de Laotiaanse grens, zijn we met een gammel bootje (waar eerst nog het nodige water uit geschept moest worden en waar planten in het hout van de boot groeiden?!?) de rivier overgestoken en in Laos aangekomen. Na heel wat papierwerk ingevuld te hebben waren we na een uurtje door de douane met weer een nieuwe mooie stempel in onze paspoorten.
Daar een minibusje genomen en 3 uur door de bergen zigzaggend (met een autozieke Thaise...) naar Luang Nam Tha.

Vandaag hebben we een trekking gedaan. We zijn begonnen op de lokale markt waar onze gids inkopen deed voor onze lunch. Na een uur rijden over onverharde weg kwamen we bij een dorpje aan. Hier voegden 2 vrouwtjes zich bij ons vanuit het dorp en vervolgens is onze trekking begonnen. Eerst nog met een wiebelende boomstamkano (water stond 2 cm van de rand af!) over de rivier en toen de jungle in. Nou, we hebben het geweten. Na 2,5 uur lopen met 30 graden en alleen maar omhoog klimmen over modderige paadjes kwam onze gids erachter dat er een misverstand was met de 2 vrouwen over wat we zouden doen vandaag. Hij had gezegd een halve dag lopen en de vrouwtjes dachten dat we een volle dag wandelen hadden. Nu was het probleem dat het "pad" dat we liepen ook alleen maar voor de dagtrekking was en het is dus niet zo dat je dan een andere afslag kunt nemen om het korter te maken. Er zat dus niets anders op dan het pad af te lopen.

Maar eerst nog eten... de gids toverde het zakje varkensvlees tevoorschijn dat we al sinds 's morgens bij ons hadden (ongekoeld dus) en de 2 vrouwtjes maakten een vuurtje. Even later zaten we te bbq-en, het eten werd op bladeren gelegd en toen eten met de handen.
Meteen na het eten begon het... het leek wel alsof we bezig waren met een militair bootcamp... Het tempo werd verdubbeld en rustpauzes werden overgeslagen. Zwaar bezweet en lichamelijk gebroken kwamen we uiteindelijk om half 4 het oerwoud uit. En toen stond ons middagprogramma nog op ons te wachten: kajakken.
Nou, na 1 uur hebben we de peddels erbij neergegooid.
Compleet gesloopt, vol modder en zeiknat weer in het busje gestapt. Wat hebben wij toch een geweldige vakantie...!!! ;-)

Op naar het volgende avontuur!

• 28 November 2012 - 20:25

Cor En Joke:

Wat is het toch altijd leuk om jullie verslagen te lezen,vooral om te lezen dat het altijd zo heerlijk rustig en relaxed gaat. Vooral zo door blijven gaan, anders wordt het te saai voor jullie.
    Gr. en dikke kus van ons

• 01 December 2012 - 17:55

Ria Vanhoutte:

Jullie reis gaat zo te lezen nog niet meteen over rozen maar over hobbelige wegen en woeste wateren. En je moet nog een sterke maag hebben ook!!! Volhouden meiden, het kan in elk geval nooit erger worden alleen maar beter. Wel leuk dat jullie ons via deze blog deelgenoot maken van jullie reis. Ik blijf jullie volgen. Tot hoors!

Ria

• 06 December 2012 - 19:51

Heidi:

o,o, ik zie het al voor me... jullie ploeterend door de jungle... ben toch blij dat ik dat niet hoef te doen!
    maar zo maak je nog eens wat mee :-)