Aankomst in Quepos - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Aankomst in Quepos - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Aankomst in Quepos

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

28 Januari 2008 | Costa Rica, Quepos

Nou, na 21 uur onderweg geweest te zijn, ben ik in mijn guesthouse in San Jose aangekomen om 11 uur zaterdagavond.
Mijn vliegtuig is gelukkig niet gecrashed al ging de afdaling in San Jose niet echt rustig. Maar ik ben koel gebleven.
Ik werd zaternacht om half 2 al wakker en dacht dat het ochtend was,toen om half 6, en ben om half 7 maar opgestaan. Ik heb net mijn buskaartje naar Quepos al gekocht. Ik ben er met de taxi naartoe gegaan. Volgens mij ben ik aan alle kanten afgezet, maar engels spreken doen er hier maar weinig. Er komt gewoon een grote stortvloed van spaans uit, ze trekken wat geld (dollars)uit mijn hand en gooien wat colonnes terug. En aangezien ik niet verder kan tellen dan 10 begrijp ik er niets van en als ik zeg; maarreh....dan komt er weer een stortvloed aan spaans uit en denk ik het zal wel.
De busreis naar Quepos duurde 4 uur, waarvan 2,5 uur door de bergen (ben gelukkig niet ziek geworden)en hoe verder we kwamen des te warmer het werd in de bus. Ik was blij toen we er waren.

Ik heb een leuk gastgezin waar vooral de moeder Mercedes veel en vlug spaans praat en ook op school(heb net mijn eerste lesdag gehad) wordt alleen maar spaans gepraat. (We zitten lekker buiten en de aapjes springen in rond in de bomen.)
Dus ik heb muchos problemos met mezelf verstaanbaar te maken, nog meer met het begrijpen waar iedereen het hier in godsnaam over heeft!!!! Mijn hoofd knapt bijna uit elkaar van al dat spaans (Had ik nu maar mijn spaanse les 1 t/m 10 thuis van buiten geleerd).
Dus is het enige wat ik nu ga doen maar lekker gaan relaxen op het strand, even uitrusten en minimaal een paar uur geen spaans aanhoren.



  • 28 Januari 2008 - 19:59

    Cor En Joke:

    Hoi Dandy,
    Over een paar dagen spreek jij ook alleen nog maar Spaans,en dan ga je gewoon die colonnes terughalen.

  • 28 Januari 2008 - 21:53

    Irma:

    Hola chica,

    Hablas espanol? Me gusto lirar tus avonturas. Verder weet ik het ook niet meer, weet niet eens of dit goed geschreven is.
    Gewoon goed blijven luisteren en zelf ook gewoon proberen. Komt echt wel goed.
    Niet te bruinen worden, he, heeft toch geen zin, want ik heb je zo ingehaald...

  • 29 Januari 2008 - 18:02

    Reinout En Monique:

    Hallo!!
    Leuk dat we zo toch contact kunnen houden. Blijf je toch op de hoogte van nieuwtjes zoals; Maikel en Lobke zijn de trotse ouders geworden van een meisje en ze luistert (nu al!!!) naar de naam Jasmijn.

  • 04 Februari 2008 - 09:50

    Joke (Handicare):

    Hallo Dandy,
    Heb van Irma je emailadres gekregen. Het is nu heeeeeel rustig op het werk (Carnaval) dus heb ik mooi de gelegenheid om je bevindingen in Costa Rica te lezen. Ben zeer benieuwd hoe snel je het Spaans oppikt.

    Groetjes (en Alaaf!!!),
    Joke

  • 12 Februari 2008 - 10:56

    Mandy:

    Zo te lezen vermaak je je prima daar :D
    veel succes met je spaans en geniet voora van het mooie weer :D (hier schijnt de zon nu ook..)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Quepos

Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2008

La ultima dia (de laatste dag)

22 Maart 2008

Quepos (alweer)

15 Maart 2008

Playa Samara

11 Maart 2008

't Is koud hier!!!!!

10 Maart 2008

Arenal
Dandy en Irma

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 55551

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Nicaragua

24 November 2012 - 24 December 2012

Laos en Cambodja

18 Maart 2011 - 07 April 2011

Gambia en Senegal

19 Maart 2010 - 16 April 2010

Panama

22 Maart 2009 - 17 April 2009

Goodmorning Vietnam!!

26 Januari 2008 - 27 Maart 2008

Costa Rica

Landen bezocht: