Quepos - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Quepos - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Quepos

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

05 Februari 2008 | Costa Rica, Quepos

Ik ben alweer een dikke week hier. De tijd vliegt voorbij. De temperaturen liggen hier hoog, gemiddeld ongeveer een 35 graden. Ik ben vorige week zondag bij mijn gastgezin aangekomen. Hele aardige mensen, die, hoe kan het ook anders, alleen maar Spaans praten. De dochter van 19 is wel Engels aan het leren, maar ik heb haar nog geen woord Engels horen praten. Maar met een spelletje hints, kom ik toch een heel eind. De eerste week school was best heftig. We zitten met zijn tweeen in de "klas", Amy en ik, en hebben les gekregen van Jennifer. Deze naam wil trouwens niet zeggen dat er Engels gepraat wordt. Dus de Spaanse les is alleen in het Spaans. Ik moet zeggen dat het zo wel snel gaat. We hebben de eerste week een 600 woorden en werkwoorden geleerd en ik begin al te begrijpen wat er gezegd wordt. Alleen het maken van juiste zinnen is nog moeilijk, dus ik praat nu in zelfstandige naamwoorden en hele werkwoorden.
Mijn dag bestaat eigenlijk uit 's morgens les (word om half 8 al opgehaald) en 's middags naar het strand. Ik kan dit voorlopig nog wel even volhouden. Afgelopen weekend ben ik in Manuel Antonio National Parc geweest en heb daar 6 uur rondgelopen. In totaal 4 liter water gedronken en maar 1 keer naar de wc geweest, dus dat zegt genoeg over de temperatuur. Ik heb daar voornamelijk veel apen, leguanen en een klein luiaardje gezien. Ook veel mooie stranden en dichte stukken oerwoud.
Ik heb ook al veel mensen leren kennen. Ik moet me inhouden om niet elke avond mee fiesta te gaan vieren met de rest (ben tenslotte geen 20 meer). Het bier en de cocktails smaken hier trouwens wel goed (vooral de piña colada), maar dat komt waarschijnlijk door de warmte.
Ook de zonsondergang is hier geweldig, elke avond weer geniet ik ervan (meestal met een piña colada.....).
Nou, het strand wacht weer op me, dus:
luego!

  • 06 Februari 2008 - 12:23

    Reinout En Monique:

    Wat moet dat heerlijk zijn om elke dag zo'n zonsondergang te kunnen zien.
    Toen wij zaterdag opstonden lag er gewoon 5 centimeter sneeuw. Carnaval was ook weer heel gezellig, zoals elk jaar.
    Nog heeeeeeeeeeeel veel plezier en geniet van die super mooie omgeving.
    Tot gauw.

  • 09 Februari 2008 - 15:37

    Cor En Joke:

    Nog effe en dan worden we echt jaloers op je.
    Even een test voor je,er is bij ons een Segundo Mano winkel geopend,zoek jij maar eens op wat dat is.Groetjes en blijf genieten.

  • 11 Februari 2008 - 16:18

    Andere Monique :

    Groetjes van Hans, Niels, Jelle en mij. Komt wel goed zo te zien !!!
    Ik zou zeggen: luego !

  • 12 Februari 2008 - 10:31

    Jenny:

    Leuk joh, dat het zo goed bevalt. Lekker weer, om jaloers op te worden. Maar hier wordt het ook steeds beter. Geniet er nog maar lekker van. Huesta la vista. Is dat goed Spaans? Groetjes van Jenny

  • 12 Februari 2008 - 10:31

    Mady:

    Zo te lezen zijn er veel indrukken te verwerken, dus noet je zeker vroeg naar bed? We hebben hier op dit moment ook prachtig weer maar een een pina colada zit er niet in. Groetjes en genietse.

  • 13 Februari 2008 - 13:45

    Joke:

    Misschien krijg je óóit nog een berichje van Carin en Ad,ze zijn nog steeds bezig je site op te zoeken.

  • 13 Februari 2008 - 21:43

    Carin & Ad:

    Hoi Dandy, fijn dat je het naar je zin hebt. Geniet maar volop van het mooie land en het weer.
    Maar wanneer ga je nou eens werken???
    (Geintje!!!!)
    Ik zal niet verklappen wie er van ons blond is, maar na ca. 5 x proberen had 1 van ons het goede adres pas gevonden.
    Nou groetjes en we zullen proberen je te blijven volgen.

  • 15 Februari 2008 - 08:13

    Petra:

    Hoi Dandy,
    Delaja vraagt aan je of je het leuk hebt in Costa Rica. Ze vindt ook de foto's erg mooi. Vooral die van zonsondergang.
    Wel een lekker leventje hoor, wat je daar hebt. Ruilen??
    Heel veel plezier nog daar en niet al te bruin worden he!!

    Hele dikke kus van Mark, Petra, Delaja en Yoram

  • 16 Februari 2008 - 12:33

    Stefanie:

    Wat heerlijk daar zeg, en dat weer. Ik wil ook warm weer! (en naar het strand)Vandaag is het in ieder geval zonnig hier, ongeveer 6 graden, dus dat scheelt nogal wat. (brrr)Leuk al die dieren, mooie foto's.
    Wij hebben een goede wintersport gehad, veel verse sneeuw, veel zon en een hele goede apres-ski. We zijn alweer een week aan het werk. Lekker druk gehad deze week. Veel plezier nog daar, doe goed je best bij spaans en geniet ervan.

    Groeten Stefanie


  • 20 Februari 2008 - 13:49

    Mandy:

    Leuke foto's, zo te zien vermaak je je wel.. krijg spontaan zin om vakantie te boeken...
    hoe gaat het met het spaans, spreek je het al redelijk?
    hier gaat alles zijn gangetje.. overdag schijnt de zon af en toe.. en 's nachts vriest het..
    have fun!! geniet ze en leer ze!!
    doeidoei

    groetjes Mandy

  • 20 Februari 2008 - 19:10

    Stefanie:

    He,

    Kan je eigenlijk goed eten daar? Wij hebben vandaag weer zuurkoolschotel bij ons mam en pap gehad. Ik ben aan het wachten op een nieuw verhaal van jou. Wel leuke foto's weer.

    Groeten Stefanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Quepos

Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2008

La ultima dia (de laatste dag)

22 Maart 2008

Quepos (alweer)

15 Maart 2008

Playa Samara

11 Maart 2008

't Is koud hier!!!!!

10 Maart 2008

Arenal
Dandy en Irma

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 55763

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Nicaragua

24 November 2012 - 24 December 2012

Laos en Cambodja

18 Maart 2011 - 07 April 2011

Gambia en Senegal

19 Maart 2010 - 16 April 2010

Panama

22 Maart 2009 - 17 April 2009

Goodmorning Vietnam!!

26 Januari 2008 - 27 Maart 2008

Costa Rica

Landen bezocht: