Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Tortuguero

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

07 Maart 2008 | Costa Rica, Tortuguero

Zo, we zijn net terug van drie dagen Tortuguero. Had al eerder geschreven dat we naar Arenal zouden gaan, maar dat komt nog. Maandagavond kregen we onverwacht nog een email dat we de volgende ochtend nog mee konden gaan en dat we om 06.10 uur opgehaald zouden worden... Dus weer om 05.00 uur opgestaan...
Tortuguero ligt in het noordoosten van CR aan de Caribische zee. Tortuga betekent schildpad. Alleen de reis er naar toe was al een ervaring op zich. Eerst drie uur met de bus (waarvan één over een zandweg met keien) en daarna nog anderhalf uur met de boot. Je kunt er namelijk niet met de auto komen. Onderweg zijn we nog gestopt bij een finca de bananas (bananenboerderij), waar de bananen voor o.a. Chiquita en Delmonte groeien en verpakt worden. Was best interessant om te zien. Verder nog even gestopt bij een tropische tuin. Was ook best leuk.
We sliepen in Tortuguero village. Een beetje Caribisch dorpje met veel reggae muziek en rastafari´s. We zijn daar de kanalen over gevaren en hebben ontzettend veel vogels, kaaimannen, krokodillen, apen en leguanen gezien. Hebben ook nog 1,5 in een nationaal park gelopen tussen slangen enzo.... Heb meteen kunnen wennen aan de tropische temperaturen hier (Irma). Kolere, best warm!
We hebben trouwens ook twee schildpadden geadopteerd! En we hebben ze genoemd: Delaja en Yoram!!
Gingen woensdag na het wandelen in het nationaal park nog ff naar een cafeetje aan ´t water om een biertje te drinken. Uiteindelijk stonden we daar met vier rastafari´s flink aan de zuip en te poolbiljarten. Relax man, that´s la pura vida!
Zijn nu weer terug in San José. Morgenochtend gaan we verzinnen waar we hierna weer naar toe zullen gaan. Zal nu toch wel iets van richting Arenal zijn. Maar ja, ons kennende, kan dat altijd nog veranderen. We houden jullie op de hoogte!
Laterrr!!!

• 07 Maart 2008 - 07:47

Jenny:

Hoi, leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Te lezen aan de verhalen lijkt Costa Rica een prachtig land om te bezoeken. Nog heel veel plezier en Dandy nu wel je Spaans bijhouden.(En ben je nog steeds bruiner dan Irma?)

• 07 Maart 2008 - 16:00

Cor En Joke:

Zo te zien is het wel allemaal genieten,hè? Vooral het cafeetje zeker?(Irma)

• 07 Maart 2008 - 17:36

Sjoerd:

Hey!
    Ik heb je niet meer gezien voor je vertrek, maar je bent toch wel goed aangekomen lees ik. Ik vroeg aan jouw fijne collega Jan of ie al wat van je had gehoord en hij verwees me door naar jullie site. Leuk om te lezen. Ik zie je al helemaal zitten naast die oude "dode" tante in het vliegtuig, haha!
    Wij zitten ook te denken om naar CR te gaan in de zomer. Dus ik zal jullie verhalen en foto's goed gaan bijhouden.

Heel veel plezier samen!!
    Sjoerd

• 07 Maart 2008 - 22:14

Stefanie:

Jullie hebben het nog steeds erg goed lees ik al, gaaf zeg al die dieren. Ben benieuw naar de foto's.
    Ons mam en ik zijn vandaag op de Kanthoeve gaan poetsen, ja verschil moet er zijn (wij maar zwoegen hier). We gaan morgenvroeg nog even terug en dan kan Lieke morgenmiddag erin. Have fun.

• 08 Maart 2008 - 10:52

Remko:

Hoi,Irma (& Dandy),
    Vorige week vertelde jij mij dat je naar CR zou gaan maar ik ben je later vergeten een fijne vakantie te wensen.Nu je al weg bent bij deze alsnog beide een fijne relaxte vakantie. Ik ben benieuwd naar jullie spannende verhalen.

• 09 Maart 2008 - 21:48

Petra:

Hoi jullie,
    Erg grappig van die schildpadjes!!!!! Delaja vond het ook heel leuk, ze wil ze zien. Ben blij dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Houden zo!!! Je moet wel ff bijkleuren he zus, dat kan zo niet hoor.
    Veel plezier nog daar en een hele dikke kus van Mark, Petra, Delaja en Yoram