Yo soy aqui tambien (Irma) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Yo soy aqui tambien (Irma) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Yo soy aqui tambien (Irma)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

04 Maart 2008 | Costa Rica, San José

Zo, ik ben er. Met m´n Nikki sjaaltje in m´n handbagage ben ik gisteren vertrokken op weg naar Costa Rica (voor de mensen die de afgelopen periode onder een steen ofzo hebben gelegen, Nikki is de winnares van Idols...).
Heb beide vluchten naast Mona gezeten. Mona is een Zweedse uit 1934 (dat zag ik toen ze haar visum in aan ´t vullen was. Ik moest namelijk af en toe ff spieken wat waar ingevuld moest worden). Op een gegeven moment was ze in slaap gevallen en ik dacht echt dat ze het loodje gelegd had, maar gelukkig deed ze weer een keer d´r ogen open. Verder was ´t best gezellig met d´r.
De reis is verder goed verlopen, maar ik was wel blij toen ik eenmaal op San José geland was. ´t Is toch best een behoorlijke zit. Heb er nog rugklachten van.
En toen stond Dandy daar natuurlijk om me op te halen. Was best een emotioneel momentje. Ik herkende d´r amper. Langere haren, lekker kleurtje en super relaxed.
In het hostel hebben we nog lekker una cerveza gedronken en daarna als een blok in slaap gevallen. Helaas liep om 06.00 uur de wekker alweer af... (is toch niet te geloven!!). Dandy had namelijk al wat gepland voor vandaag en daar moesten we uiteraard vroeg voor op. Vanmorgen ff lekker tanden poetsen, hé, er staat een flesje water. Dus een flinke slok, alleen bleek het achteraf geen water te zijn, maar wodka van 40%. Goeiemoggel!!! Stond gelijk op m´n kop. Hou best wel van een alcoholische versnapering, maar niet om half zeven ´s ochtends.
We zijn uiteindelijk naar Irazu geweest. Dit ligt een kilometer of 50 van San José. Irazu is een vulkaan op 3.400 m hoogte. Was heel mooi. We waren er boven de wolken en dat was best apart. Paar mooie foto´s kunnen maken. ´s Middags zijn we naar Cartago geweest, waar we lekker gerelaxed hebben op een pleintje met live muziek. Moet trouwens nog wel ff zeggen dat het voor mij wel heel relaxed is met een persoonlijke tolk! Ze kan gewoon echt Spaans praten en verstaan. Zit haar af en toe echt aan te kijken van: hoe weet jij dat nou weer! Hebben die 5 weken toch wel zin gehad.
Daarna weer terug naar het hostel, waar ik toch wel ff een dutje heb moeten doen, was toch wel een beetje errug moe.
Morgen vertrekken we naar Arenal. Dus hoe het daar zal zijn, zullen we nog wel laten weten.
Luego!!! (= Laterrrr!!!)

  • 04 Maart 2008 - 12:38

    Danielle:

    Hahaha moet gewoon weer lachen om je verhaal!! Die Mona toch, je had haar gewoon af en toe aan moeten tikken, hallooooo hahaha.
    Pfff maar dat was wel weer heel vroeg ja dat jullie opstonden. Maar ben blij dat de reis allemaal goed is gegaan.
    En tja 's morgens al wodka pfff ach voor NL tijd had het best al gekunnen haha.
    Heel veel plezier daar en ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!!

  • 04 Maart 2008 - 12:41

    Danielle Handicare:

    Dit is Danielle van Handicare he ;-)
    Voor het geval jullie het niet doorhadden ;-)

  • 04 Maart 2008 - 17:32

    Stefanie:

    He vakantiegangers,

    Met het spaans gaat het dus goed, mooi zo, moet ook. Geniet ervan met z'n tweeen ik lees de leuke verhalen wel. Heel veel plezier samen. Op dit moment hagelt het hier, niet te geloven he. Moet gaan trainen nu, dus moet afsluiten.


  • 04 Maart 2008 - 18:30

    Daan En Suus:

    Jullie krijgen de groeten van mams, en verder het huis zag er goed uit, oude bewoners weg en een ander erin. Dus dat loopt gewoon. daar hoef je je niet druk om te maken.

    ennuhh dandy we zijn benieuwd om je spaans in het echt te horen.

    Fijn dat de reis lekker is gegaan, geen luchtzakkingen gehad vanwege het weer???
    ja en als een echte koningin heb jij je eigen tolk, das mooi geregeld.

    kus van ons en tot ziens bij dandyenirma.waarzijnjullie.nl

  • 05 Maart 2008 - 13:10

    Yvonne:

    Hola, Irma y Dandy, ¿qué tal? Me gusta para leer vosotras historias y soy un poco envidioso, grrr!!!! Deseo vosotras un viaje fantástico y hasta luego.

    Muchos saludos de Yvonne una compañera de Irma xxx

    Enne niet te veel lol daar he en drank zo vroeg in de ochtend, dat hebben wij ook niet. Ik blijf jullie volgen geniet ervan daar. Groetjes Yvonne

  • 11 Maart 2008 - 13:27

    Mees:

    Fijn dat je veilig en heel bent aangekomen! En ja, het doet me pijn om toe te geven, maar ik heb erg moeten lachen om je verhaaltje! Het doet me goed om te weten dat je MIJN Nikki sjaaltje bij je hebt! En de complimenten voor Dandy d'r Spaans!!! Ook erg fijn voor haar dat ze met andere mensen Spaans kan praten, zonder dat jij je er mee bemoeid! Veel plezier nog! Laterrr!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2008

La ultima dia (de laatste dag)

22 Maart 2008

Quepos (alweer)

15 Maart 2008

Playa Samara

11 Maart 2008

't Is koud hier!!!!!

10 Maart 2008

Arenal
Dandy en Irma

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 55759

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Nicaragua

24 November 2012 - 24 December 2012

Laos en Cambodja

18 Maart 2011 - 07 April 2011

Gambia en Senegal

19 Maart 2010 - 16 April 2010

Panama

22 Maart 2009 - 17 April 2009

Goodmorning Vietnam!!

26 Januari 2008 - 27 Maart 2008

Costa Rica

Landen bezocht: