Nog meer Quepos - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu Nog meer Quepos - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Dandy en Irma - WaarBenJij.nu

Nog meer Quepos

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dandy en Irma

21 Februari 2008 | Costa Rica, Quepos

Echt veel avonturen beleef ik niet hier in Quepos, maar ik heb het wel ontzettend naar mijn zin. Ik moet ook eerlijk gezegd zeggen dat ik het wel goed vind zo. Als Irma straks komt is er nog tijd genoeg om rond te gaan trekken. Ook heb ik al veel mensen leren kennen. Ik ben wel een van de oudste (het is maar goed dat ik er jong uitzie, alleen moet Irma straks wel wat verf meenemen zodat er jong uit blijf zien, ha ha). Alleen jammer dat er ook steeds weer een hoop naar huis gaan. Mijn dag bestaat eigenlijk nog steeds uit naar school gaan, naar het strand en ´s avonds wat gaan drinken met een groepje.
Ook het gezin waar ik woon is ontzettend aardig en Mercedes, de moeder, doet ontzettend haar best om me er thuis te laten voelen. Het is elke avond weer smullen, ze maakt mijn bed op (hoe goed ik ook probeer om het zelf zo netjes mogelijk te doen, ze kan het altijd nog wat beter), poetst mijn kamer en doet de was. Ik word eigenlijk een beetje teveel verwend.
Ik heb afgelopen week ´s middags les gehad, wat wel wat beter is voor mijn Spaans, want nu leer ik wat meer ´s morgens. Alleen gaat het wel ten koste van het strand.
Ik heb ook aangegeven dat ik er nog een extra week les achteraan plak. Dus ik blijf gewoon naar school gaan totdat Irma komt. (Is denk ik wel nodig, aangezien ik niet zo'n talenknobbel heb en ik wil straks natuurlijk niet afgaan als ik weer in Nederland ben)
Gisterenavond is hier een maansverduistering geweest, alleen jammer dat ik er niets van heb gezien want het was bewolkt.
Sinds zaterdag heeft namelijk heel Costa Rica "last" van een "el niño". Voor zover ik het begrepen heb, heeft het te maken met warme zee en koude lucht in Australie? En het gevolg is dus dat het overal in Costa Rica al sinds zaterdag bewolkt is en sinds zondag regent. Aangezien het nu al donderdag is, vind ik dat het wel genoeg geweest is nu. Ondanks dat de temperatuur toch nog tussen de 26 en 30 graden schommelt, is het niet altijd even prettig om te douchen aangezien ik alleen een koude douche heb. En probeer maar eens benen te scheren met kippevel.
Maar gelukkig schijnt 's middags de zon meestal wel een paar uurtjes, dus lachen jullie maar niet te hard.
Ik heb begrepen dat het temperatuursverschil met Nederland nog altijd een 35 graden is, dus..ik kan altijd nog wat harder lachen, ha ha.



  • 24 Februari 2008 - 18:16

    Cor En Joke :

    Zoals je antwoordde in je mail,had je inderdaad gelijk ,het was tweedehands.Voor jou misschien simpel ,voor mij niet.
    Verder vind ik niet dat je wordt verwend, je wordt gewoon verziekt,en wat zal dat tegenvallen als je weer thuis bent.

  • 25 Februari 2008 - 14:11

    Ad:

    De groeten vanuit het Muizenhol. Flink boompjes aan het kappen. Wij willen ook zon. Nog wat openhaard-hout nodig !!!

    gr. je Vader

  • 25 Februari 2008 - 21:35

    Marianne:

    Hee Dandy,

    Wat betreft die talenknobbel , ik dacht dat er bij jou toch echt eentje aanwezig was.
    Fijn dat je daar ook zo verwend wordt, dat zal Irma niet kunnen zeggen..
    Verdcer wens ik je nog een fijne leerzame tijd en wat betreft als Irma er is, trek er samen nog maar fijn samen op uit.

    groetjes Marianne en |Leo

  • 26 Februari 2008 - 19:14

    Irma:

    Maak je om mij maar niet druk; ik verwen mezelf wel... ;-)
    Enne, wat betreft Mercedes; wat zij doet, doe ik hier ook, dusse... Je wordt hier net zo goed verwend!
    Maarre, moet ik nou nog verf meenemen of niet?
    Tot zondag...

  • 26 Februari 2008 - 20:12

    Suus En Daan:

    Jaha dat je maar beter nog een weekje les gaat nemen, want we verwachten heel wat van je spaans. Ook al denken we dat je nu al doet alsof je spaanstalig bent... heel irritant.. dussssssssss ff serieus... we wensen je nog veel plezier en tot snel

  • 27 Februari 2008 - 16:49

    Stijn:

    Hey Dandy

    Fijn dat je het goed maakt daar. Je kunt ons met alles jaloers maken, hier is het ook maar Nederlend. Verwacht wel een uitgebreid verslag straks als je thuis bent, in het spaans natuurlijk!!
    Veel plezier nog en geniet er van!!

    Groeten Stijn

  • 27 Februari 2008 - 23:18

    Terry:

    Hoi Dandy,

    Ik hoorde dat je ook aan deze kant van de plas zit. Het ziet er daar goed uit op de foto's! Veel plezier nog (en succes met de les) tijdens het rondreizen.

    Groetjes uit het noorden ;), Terry

  • 28 Februari 2008 - 11:49

    Monique :

    Geniet er maar van, het is zo dat je zelf je kamertje weer mag poetsen en de was moet doen!!
    Tijd vliegt als je plezier hebt.

    gr. Monique en de rest

  • 29 Februari 2008 - 20:04

    Cor En Joke:

    Dit zal wel het laatste berichtje worden,de foto's zijn erg leuk,en wat is je haar ontzettend lang.
    Ga nu maar lekker vakantie vieren met Irma en trek de deur van de school maar hard dicht.
    Groetjes uit een koud en zeiknat Schiedam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Quepos

Costa Rica

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2008

La ultima dia (de laatste dag)

22 Maart 2008

Quepos (alweer)

15 Maart 2008

Playa Samara

11 Maart 2008

't Is koud hier!!!!!

10 Maart 2008

Arenal
Dandy en Irma

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 55772

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Nicaragua

24 November 2012 - 24 December 2012

Laos en Cambodja

18 Maart 2011 - 07 April 2011

Gambia en Senegal

19 Maart 2010 - 16 April 2010

Panama

22 Maart 2009 - 17 April 2009

Goodmorning Vietnam!!

26 Januari 2008 - 27 Maart 2008

Costa Rica

Landen bezocht: